U proteklih desetak godina, koliko ih pratimo na domaćem tržištu, broj dostupnih modela talijanskih gumenjaka BSC Colzani se popeo na čak 30. Talijani su u 28 godina postojanja očito shvatili kako se učinkovito prilagoditi različitim profilima kupaca pa su široku flotu dizajnirali u šest različitih kategorija (Classic, Sport, Ocean, Open, Charter i Tender).
Razlike među pojedinim paketima opreme nisu velike, ali dovoljne su da pogode cilj. Hrvatsko tržište orijentirano iznajmljivanju najviše se drži provjerene klasike, udobne krme i pramčanog sunčališta što je glavna karakteristika linije Classic. Jedan od razloga popularnosti toga brenda je i cijena - testirani primjerak s Yamahom 250 košta 59 tisuća eura što za gumu od 7,80 metara dužine preko svega nije prevelik iznos.
Pomicanje konzole
Najvažnije promjene u odnosu na ranije verzije ovoga modela su viši nasloni krmenih sjedala s okvirom od inoksa i pomicanje konzole sa sredine uz desni bok. Pri tomu se nije išlo do kraja već je ostavljeno desetak centimetara prostora do tubusa.
Ideja konstruktora je vjerojatno bila da se tu za potrebu može proći, ali bočno postavljen rukohvat na konzoli to onemogućava. Moguća rješenja su pomaknuti rukohvat na gornji rub ili cijelu konzolu još malo vratiti prema sredini.
Treće rješenje bi bilo gurnuti konzolu do kraja kako bi se poravnala s fiksnom upravljačkom klupom. Skiper bi onda mogao sjediti na desnom dijelu klupe dok sada mora biti u sredini prostora predviđenog za dvoje. I ručica gasa postavljena prenisko mogla bi se bolje složiti. Zapravo, glavni problem je u tome što je konzola s volanom na lijevoj strani dizajnirana za centralno upravljanje i svaka promjena u koncepciji otvara niz drugih stvari za riješiti.
Zaštićeni kokpit
To je jedini dvojbeni detalj oko inače vrlo funkcionalnog plovila. Uzdignuti plastični okvir oko krme s gazištima na obje strane omogućava pristup brodu preko bokova, uz izražen osjećaj zaštićenosti dok sjedite u kokpitu. Postavljeni roll-bar s biminijem kao dio dodatne opreme preporučljivo je doplatiti jer podiže ukupni dojam i značajno olakšava život na suncu.
Cijevi uz to služe kao rukohvati, sušilo odjeće i nosači antena i pozicijskih svjetala. Pridržavajući se za cijevi lakše se popeti u kokpit i s velikih krmenih platformi s ugrađenim ljestvama za penjanje iz mora.
U konfiguraciji s dva motora mjesta za platforme vjerojatno ne bi bilo. Razina završne obrade i kvaliteta materijala su vrlo dobri i bez tragova jednosezonskog korištenja.
Fiksno sunčalište
Kokpit je vrlo udoban i može primiti čak šest osoba. Roll-bar kao rukohvat nije dohvatljiv svima no zbog veličine naslona osjećaj u plovidbi je vrlo siguran. Pod jastucima pričvršćenima jakim čičkom su tri poklopca s amortizerima za pristup jednom velikom zajedničkom spremniku.
Uz jedno mjesto pored skipera, dodatno sjedalo je na prednjem dijelu konzole, te prostor sunčališta za dvoje ili troje. Tko želi više sjedećeg prostora u pramcu s umetkom za sunčalište može odabrati isti model u varijanti Charter.
Pod cijelim sunčalištem su tri spremnika s amortizerima tako da mjesta za sve stvari, prtljagu i hranu ima u izobilju.
Standardni sklopivi stol za blagovanje se postavlja ispred krmenog kokpita, a hladnjak od 40 litara je pak u dodatnoj opremi, kao i električno sidreno vitlo.
Jednostavna konzola s visokim i učinkovitim vjetrobranom nema puno prekidača, tek digitalni multifunkcijski ekran i tvornički Yamahin instrument. Sredinom dominira veliki sportski volan s hidaruličkim prijenosom. Udaljenost sjedala se ne može mijenjati, ali s preklopnim dijelom klupe i drvenim osloncem za noge lako je zauzeti udoban položaj.
Brzinski potencijal
Plovila izložena na sajmovima nisu uvijek pripremljena za test, pa je tako i ovaj BSC nakon odrađene sezone u čarteru imao malo iskrivljenu propelu. To nas je spriječilo da postignemo maksimalan broj okretaja i brzinu, no svejedno smo stekli dojam o snazi i potencijalu ove kombinacije plovila i motora.
Od vlasnika istog takvog broda doznali smo podatke o maksimalnoj brzini i potrošnji koju nismo naveli u tablici uz ovaj test. Samo za informaciju, na 5900 okretaja s čistim trupom bez opterećenja postignuta je brzina od 49 čvorova uz potrošnju od 100 litara goriva na sat. Testirani je primjerak na 5000 okretaja dostigao 38 čvorova s istom potrošnjom.
U svakom slučaju, 250 konja je očito dobra mjera za biznis prijevoza putnika, no kupci za vlastite potrebe bi mogli proći i jeftinije odabirom nešto slabijeg motora. Prema riječima zastupnika, s pentom od 225 konja maksimalna brzina je 40 čvorova, dok 27 čvorova postiže na optimalnih 4000 okretaja.
Mjesto za dva motora
Dobra vijest za ljubitelje dvaju motora je što na krmi ima dovoljno mjesta za montažu, pa se mogu kombinirati razne opcije poput 2x100, 2x115 ili 2x140 konja. To povećava nabavnu cijenu i trošak održavanja, ali daje puno više kontrole u manevriranju uz neprocjenjiv osjećaj sigurnosti ako dođe do havarije jednog od motora.
Kod gumenjaka se svaki centimetar dužine osjeti pa tako i ovih sedam i pol metara na moru pruža puno zadovoljstva. Japanski šestak na krmi i dobro proračunat gliserski trup u svakom trenutku imaju rezervu snage, odlično drže putanju i skiperu ulijevaju puno povjerenje. Bez dodatnog tereta 1300 kg težak gumenjak lako ubrzava i razbacuje valove u stranu.
Potrošnja varira od 1,25 do 2,5 litara po milji, uzevši u obzir iskrivljenost propele. Motor zapremnine 4200 kubika okretnog momenta ima na pretek i plovidba s elektronskim komandama predstavlja pravi užitak. Sve valove koje ne amortiziraju proširenja na trupu upiju debeli hypalonski tubusi.
BSC Classic je po svemu klasičan talijanski gumenjak, bez dizajnerskih iskoraka, ali pouzdanog trupa i kvalitete.