![27046377](https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/04/15/o_27046377_1024.jpg)
Gotovo svi vlasnici plovila kojima su ljetne đite i vikend-ture najdraži način drugovanja s morem na matičnom brodu nose ili za njim vuku manji gumeni čamac koji im služi kao tender. Za cijeli niz uloga koje đitu čine sigurnijom i zabavnijom. Kao pogon toga gumija u pravilu se bira manja penta, najčešće od 3-4 konja, koja obično ima još jedan važni zadatak - poslužiti kao rezervni motor matičnome brodu u slučaju da se glavni pokvari. Makar za doplovljenje do najbliže uvale ili lučice gdje bi se brod sigurnije vezao i potražila pomoć. Ovo ponajprije vrijedi za motorne brodove, jer kada je veliki brod jedrilica vjetar je gotovo uvijek dovoljan pogon. I glavni i rezervni. Naravno, mala će penta glavni brod mahom gurati sporo, ali je u takvim situacijama i spori pogon puno bolja opcija neg...