StoryEditorOCM

štedljivi šminkerJoker Boat Mainstream 800 EFB: atraktivni talijanski dizajn i raskošna širina daju vrhunski komfor i ugođaj, a šlag na kraju je najmoderniji dizelski motor

Piše Sergije Dvornik
31. kolovoza 2015. - 15:24

Talijanski proizvođač gumenjaka Joker Boats prije nekoliko je godina hrabro iskoračio sa serijom modela značajno šireg trupa u odnosu na dotadašnje modele. Na tom je konceptu nastao i Mainstream 800 EFB (kratica od riječi entrofuoribordo, što znači unutrašnji motor).

Profilom u kombinaciji crvene i crne boje na bijeloj podlozi stakloplastičnog trupa naglašena je jaka osobnost ovoga gumenjaka. Zbog tih je boja i krštena imenom Nero d’Avola, po poznatoj sicilijanskoj sorti crnoga grožđa. Odabir unutrašnjeg motora omogućava bolju iskoristivost prostora namijenjenog prvenstveno za opuštanje i uživanje.

Izvanredna konzola

Ukupnim prostorom po dimenzijama i centralnom položaju dominira kokpit. U prednjem je dijelu udobno upravljačko mjesto, zaštićeno nadgrađem i vjetrobranom s dobrim pogledom na svaki kutak plovila i kontrolne instrumente. Preklopna kormilarska klupa lako se prilagodi sjedećem i stajaćem položaju, a udobnosti pridonosi i podest za nogu u centralnoj konzoli. Jedino je upitna širina klupe – puno za jednoga, a malo za dvoje.

image
Kormilarsko mjesto je bogato opremljeno
Nikola Vilić/Cropix

Nastavljajući prema krmi, nailazimo na salon i malu kuhinju s umivaonikom i hladnjakom skrivenu skiperskoj klupi. Prostor nadopunjuje maleni sklopivi stolić za posluživanje jednostavnih jela i pića.

image
Sklopivi stolić za brzu marendu
Nikola Vilić/Cropix

S obzirom na prostorne mogućnosti, mogao se osmisliti i prostor za više od tri osobe u krmenoj fotelji, no prednost su dobili sunčalište i krmena platforma.

image
Sunčalište po mjeri prave jahte
Nikola Vilić/Cropix

Integrirana je u stakloplastični trup, obložena tikovinom, opremljena ljestvama uvlačivima u platformu, vanjskim tušem, spremištem u podu platforme i jednim većim spremištem integriranim u krmenom zrcalu.

image
Na krmi ima puno prostora za guštanje
Nikola Vilić/Cropix

Široki prolazi

Osim što dizajnom naglašava sportski duh i eleganciju plovila, veliki rollbar služi kao nosač za dvostruku tendu za natkrivanje većeg dijela kokpita i krme. Uz to je robustan, čvrst i visok pa ne smeta u prolasku.

image
Iz roll-bara se izvlače dvije čvrste tende
Nikola Vilić/Cropix

Za prilaz pramčanom dijelu namijenjenom izležavanju na suncu predviđeni su prostrani prolazi s obje strane konzole. Njihova širina osigurava siguran prolaz, što putnicima ulijeva samopouzdanje pri kretanju. Sigurnost je dodatno naglašena rukohvatima na konzoli koji su se dokazali pri testnoj vožnji na uzburkanome moru.

Kad je prekriven jastucima, pramčani dio pruža obilje prostora za sunčanje s naslonom na centralnoj konzoli.

image
Malo pramčano gazište ima dvije bitve
Nikola Vilić/Cropix

Elegantne linije gumenjaka nije pokvario ni veliki pramčani podest nalijepljen na tubuse. Opremljen je bitvama za privez, dok su sidreno vitlo i konzola za sidro u spremištu ispod sunčališta, gdje su i ostala spremišta.

image
Prostor je maksimalno iskorišten za spremišta
Nikola Vilić/Cropix

Volumen korita također je iskorišten za spremišta. Kao poseban detalj istaknuli bismo jaka hvatišta, smještena u pramčanom spremištu, za podizanje gumenjaka za lakše izvlačenje dizalicom.

Hladna crna boja

Trup izgrađen primjenom vakuumske infuzije ima naglašen V-profil s uzdužnim naborima za hidrodinamičku potporu. Mainstream se zahvaljujući velikim tubusima s lakoćom suočava i s težim uvjetima na moru uz dobra maritimna svojstva, te maksimalni komfor i udobnost.

image
Hypalonski bokovi savršeni su amortizeri valova
Nikola Vilić/Cropix

Tubusi su napravljeni od posebno obrađenog hypalona, tako da crna boja nije vruća na dodir.

Uvjeti na moru bili su idealni da bi se provjerilo ono što se moglo zaključiti pregledom plovila na vezu. Budući da je opremljen dizelskim motorom najnovije generacije Hyundai Seasall 270, nismo očekivali strašno ubrzanje ili adrenalinski zvuk, ali gumenjak težine 1200 kilograma stigao je za 5-6 sekundi do brzine glisiranja od 10-ak čvorova.

Za 20-ak sekundi dostigli smo 38 čvorova te nekoliko sekundi kasnije maksimalnu brzinu od 41 čvora pri 4400 okretaja.

Skladni komplet

Na optimalnih 2500 okretaja bez problema smo održavali krstareću brzinu od 24 čvora. Iako su nas očitani rezultati upućivali na laganu propelu, s predviđenim maksimalnim brojem putnika i njihovom prtljagom sve će brojke doći na svoje mjesto.

Dizelski motor ima mnoge prednosti, pogotovo u pogledu potrošnje, dok onima sportski nastrojenima vrijedi informacija da je moguće ugraditi do maksimalnih 400 konja. I s ovim ugrađenim motorom može se zabaviti jer je prijenos preko Z-noge.

image
Sa Z-pogonom okreće se u mjestu
Nikola Vilić/Cropix

Zahvaljujući odlično balansiranom trupu, upravljivost gumenjakom bila je odlična uz minimalne gubitke brzine, a dobro odmjereni tubusi preuzeli bi ulogu amortizera pri naginjanju u oštrim okretima. U svakom trenutku osjećali smo se sigurno i nismo gubili palubu pod nogama.

S druge strane, pri većim brzinama brod se ponašao krotko i stabilno te nam je omogućio sigurno kretanje od krme do pramca. Još bolji doživljaj je u fotelji na krmi, gdje ste potpuno zaštićeni od mora, a vjetar vam jedva mrsi kosu. Čak i Hyundaijev šestak pokazao se znatno tišim od očekivane razine.

OSOBNA KARTA


Dužina 8,23 m
Širina 3,20 m
Širina između tubusa 1,90
Promjer tubusa 90 cm
Težina 1200 kg
Motor 270 KS
Spremnik goriva 300 l
Kategorija B 16 osoba
Proizvođač Joker Boat, Italija
Zastupnik Aventur, Trogir
Cijena s PDV-om 130 tisuća eura

Tablica brzine: OKR./MIN - Brz. (čv.) - POTROŠNJA (l/h)


500        6        8
1000       8       13
1500       11      21
2000       20       30
2500       24       38
3000       32       43
3500       36       50
4000       40       51
4400       41       53

KONAČNA OCJENA


PLUS
Stabilnost u navigaciji
Funkcionalnost krmene platforme
Prostranost sunčališta
Opći dojam i organizacija cjelina

MINUS
Širina skiperske klupe
Veličina salona u kokpitu

21. studeni 2024 20:57