Talijanski proizvođač gumenjaka Joker Boats prije nekoliko je godina hrabro iskoračio sa serijom modela značajno šireg trupa u odnosu na dotadašnje modele. Na tom je konceptu nastao i Mainstream 800 EFB (kratica od riječi entrofuoribordo, što znači unutrašnji motor).
Profilom u kombinaciji crvene i crne boje na bijeloj podlozi stakloplastičnog trupa naglašena je jaka osobnost ovoga gumenjaka. Zbog tih je boja i krštena imenom Nero d’Avola, po poznatoj sicilijanskoj sorti crnoga grožđa. Odabir unutrašnjeg motora omogućava bolju iskoristivost prostora namijenjenog prvenstveno za opuštanje i uživanje.
Izvanredna konzola
Ukupnim prostorom po dimenzijama i centralnom položaju dominira kokpit. U prednjem je dijelu udobno upravljačko mjesto, zaštićeno nadgrađem i vjetrobranom s dobrim pogledom na svaki kutak plovila i kontrolne instrumente. Preklopna kormilarska klupa lako se prilagodi sjedećem i stajaćem položaju, a udobnosti pridonosi i podest za nogu u centralnoj konzoli. Jedino je upitna širina klupe – puno za jednoga, a malo za dvoje.
Nastavljajući prema krmi, nailazimo na salon i malu kuhinju s umivaonikom i hladnjakom skrivenu skiperskoj klupi. Prostor nadopunjuje maleni sklopivi stolić za posluživanje jednostavnih jela i pića.
S obzirom na prostorne mogućnosti, mogao se osmisliti i prostor za više od tri osobe u krmenoj fotelji, no prednost su dobili sunčalište i krmena platforma.
Integrirana je u stakloplastični trup, obložena tikovinom, opremljena ljestvama uvlačivima u platformu, vanjskim tušem, spremištem u podu platforme i jednim većim spremištem integriranim u krmenom zrcalu.
Široki prolazi
Osim što dizajnom naglašava sportski duh i eleganciju plovila, veliki rollbar služi kao nosač za dvostruku tendu za natkrivanje većeg dijela kokpita i krme. Uz to je robustan, čvrst i visok pa ne smeta u prolasku.
Za prilaz pramčanom dijelu namijenjenom izležavanju na suncu predviđeni su prostrani prolazi s obje strane konzole. Njihova širina osigurava siguran prolaz, što putnicima ulijeva samopouzdanje pri kretanju. Sigurnost je dodatno naglašena rukohvatima na konzoli koji su se dokazali pri testnoj vožnji na uzburkanome moru.
Kad je prekriven jastucima, pramčani dio pruža obilje prostora za sunčanje s naslonom na centralnoj konzoli.
Elegantne linije gumenjaka nije pokvario ni veliki pramčani podest nalijepljen na tubuse. Opremljen je bitvama za privez, dok su sidreno vitlo i konzola za sidro u spremištu ispod sunčališta, gdje su i ostala spremišta.
Volumen korita također je iskorišten za spremišta. Kao poseban detalj istaknuli bismo jaka hvatišta, smještena u pramčanom spremištu, za podizanje gumenjaka za lakše izvlačenje dizalicom.
Hladna crna boja
Trup izgrađen primjenom vakuumske infuzije ima naglašen V-profil s uzdužnim naborima za hidrodinamičku potporu. Mainstream se zahvaljujući velikim tubusima s lakoćom suočava i s težim uvjetima na moru uz dobra maritimna svojstva, te maksimalni komfor i udobnost.
Tubusi su napravljeni od posebno obrađenog hypalona, tako da crna boja nije vruća na dodir.
Uvjeti na moru bili su idealni da bi se provjerilo ono što se moglo zaključiti pregledom plovila na vezu. Budući da je opremljen dizelskim motorom najnovije generacije Hyundai Seasall 270, nismo očekivali strašno ubrzanje ili adrenalinski zvuk, ali gumenjak težine 1200 kilograma stigao je za 5-6 sekundi do brzine glisiranja od 10-ak čvorova.
Za 20-ak sekundi dostigli smo 38 čvorova te nekoliko sekundi kasnije maksimalnu brzinu od 41 čvora pri 4400 okretaja.
Skladni komplet
Na optimalnih 2500 okretaja bez problema smo održavali krstareću brzinu od 24 čvora. Iako su nas očitani rezultati upućivali na laganu propelu, s predviđenim maksimalnim brojem putnika i njihovom prtljagom sve će brojke doći na svoje mjesto.
Dizelski motor ima mnoge prednosti, pogotovo u pogledu potrošnje, dok onima sportski nastrojenima vrijedi informacija da je moguće ugraditi do maksimalnih 400 konja. I s ovim ugrađenim motorom može se zabaviti jer je prijenos preko Z-noge.
Zahvaljujući odlično balansiranom trupu, upravljivost gumenjakom bila je odlična uz minimalne gubitke brzine, a dobro odmjereni tubusi preuzeli bi ulogu amortizera pri naginjanju u oštrim okretima. U svakom trenutku osjećali smo se sigurno i nismo gubili palubu pod nogama.
S druge strane, pri većim brzinama brod se ponašao krotko i stabilno te nam je omogućio sigurno kretanje od krme do pramca. Još bolji doživljaj je u fotelji na krmi, gdje ste potpuno zaštićeni od mora, a vjetar vam jedva mrsi kosu. Čak i Hyundaijev šestak pokazao se znatno tišim od očekivane razine.