Francuski brodograditelj malih plovila ima u ponudi četiri modela gumenjaka serije Manta, u rasponu dužina od pet i pol do osam metara. Ovaj najmanji dobili smo na testiranje. Je li profil siluete mante bila ideja vodilja iz koje se plovilo razvilo ili je oblik dovršenog plovila asocirao proizvođača na njezinu siluetu, nije ni bitno, ali ta je poveznica očita, a osobito kad je plovilo izvedeno u ovoj crno-bijeloj kombinaciji.
Podignuti pramac
Gumenjak ima dosta podignut pramac, a i promjeri tubusa su mu u ovom dijelu najveći. U prednjem su dijelu postavljeni horizontalno, zatim su prema središnjem dijelu naglašeno nakošeni, da bi dalje prema krmi bili paralelni s vodenom linijom i promjera nekoliko centimetara manjeg nego na pramcu. Dok gumenjak pluta na vezu, tubusi mu ne dodiruju more.
Pramčani škaf je u razini polovice tubusa, dakle, dosta je visok, a samim tim je i lančanik ispod njega prilično dubok. Površina trokutaste portele škafa nije velika, ali je takvog oblika da se ovdje može ugurati i robusnije sidro, veće nego što je ovom gumenjaku realno potrebno.
Odljevak kokpita je takav da uz rubove ima visoko podignute pragove koji se penju prema vrhu škafa i tako štite tubuse s unutarnje strane.
Široka centralna upravljačka konzola dovoljno je odmaknuta od ruba kokpita, pa su prolazi oko nje relativno komotni, a i dvostruko sjedalo iza nje, ili naslon, otprilike je jednake širine.
Sjedalo nije klasično, nego je na naglašeno zaobljen prednji gornji rub sjedeće konzole ugrađen tapecirani naslon koji visinom više odgovara sjedalu nego naslonu.
Brojni gavuni
Naravno, volumeni obiju konzola iskorišteni su za suhe gavune. U prednjoj su akumulator, glavne sklopke, svi glavni električni vodovi, te dovodna i odušna cijev spremnika goriva, ugrađenog u dvodno pod upravljačkom konzolom. Ugradnja spremnika pitke vode predviđena je u dijelu volumena suhog gavuna unutar konzole sjedala.
Nadalje, velika portela u podu kokpita, od upravljačke konzole sve do krmenog sjedala, podiže se zajedno sa sjedalom, oslanja se na amortizere i otvara još jedan ogroman gavun. Svi ovi prostori dovoljni su da se u njih može odložiti sva potrebna oprema, pa prostor pod širokim krmenim sjedalom za tu svrhu nije nužan.
Široko krmeno sjedalo je sklopivo, bez pregrade između krmenog zrcala i prednjeg dijela kokpita. Pragovi oko poda kokpita i ovdje se podižu sve do razine sjedala, odnosno polovice tubusa.
Uklanjanjem krmenog sjedala na krmi se otvara ogroman slobodan prostor, dostatan za prijevoz opreme velikih gabarita.
Još jedno sklopivo sjedalo ugrađeno je s prednje strane upravljačke konzole, a oslonjeno je na robusne nosače od inoksa.
Premda dužine samo pet i pol metara, gumenjak je registriran za dvanaest osoba. Ukupno ima ugrađenih sedam relativno komotnih sjedaćih mjesta, a za preostalih petero dovoljno je slobodnog mjesta na tubusima.
Oštri manevri
Pogoršanje vremena koje se dogodilo neposredno prije isplovljenja trebalo je, prema prognozi, uslijediti tek nekoliko sati kasnije, tako da za test nismo pripremili adekvatnu odjeću, nego smo se zaštitili radnim kombinezonima koje smo tu na brzinu posudili. Izvan luke dočekala nas je lagana kiša donesena friškim jugom, koje je podiglo kratak i visok val. Najgori uvjeti za ovolike brodice.
Visoki pramac već pri samom vrhu ima dosta veliki volumen, koji mu ne dopušta da zaroni dublje, nego ga odmah podiže, što na ovakvim valovima ne dopušta da se razvije veća brzina i zahtijeva stalan rad ručicom gasa.
U području gdje je gumenjak proizveden, u pokrajini Bretagne, nedaleko od zaljeva Morbihan, to nije neki problem. U tom zaštićenom zaljevu veliki se neugodni val razvije samo za vrijeme nevremena, a izvan zaljeva je Atlantik s dugim valom, na kojem se ovolike brodice ni ne valjaju.
Međutim, visoki pramac i široki tubusi omogućavaju mu da i po ovakvom moru odradi bilo koji oštar manevar bez ikakvog problema, ali i bez prelijevanja kapljica mora u kokpit. Oštrim okretom opiše kružnicu promjera sedam do osam metara.
Nagne se na krmeni dio tubusa i oštro krene u zadanom smjeru, a naglom promjenom smjera samo se lagano prebaci na drugi bok i ponovi radnju. Istina, kako nema hidraulični timun, okretanje timuna je malo napornije.
Odlična drenaža
Krmeno mu je zrcalo dosta nisko i, kako nema zdenca motora, u vožnji krmom nešto se mora prelije preko zrcala, u kokpit, ali čim se zaputi prema naprijed, odmah se i isprazni kroz otvore za drenažu.
Test brzine ipak smo odradili u području nešto zaštićenijem od valova, s motorom Suzuki 115, što je snagom i gornja granica predviđena za ovaj model. Do 2700 okretaja brzina mu raste ujednačeno tromo i doseže oko osam čvorova. S 3000 okretaja postiže devet čvorova, motor se počne rasterećivati, podigne okretaje na 3500, a brzina mu se udvostruči.
Daljnjim podizanjem okretaja ponovno raste proporcionalno, ali sada znatno većim korakom. Na 5000 okretaja postigli smo maksimalnih 30 čvorova. Ono što nas je stvarno iznenadilo je način i vrijeme ubrzanja. Punu brzinu postigne za samo nešto više od deset sekundi, i to bez značajnijeg trzaja, podizanja pramca ili posrtanja.