stdClass Object ( [id] => 1118750 [title] => Manta 680: u naglim okretima u punoj brzini uvjerljivo i sigurno prihvaća zadani smjer, no najimpresivnije mu je ubrzanje. Već u osmoj sekundi dostiže 40 čvorova [alias] => manta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi [catid] => 418 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Gumenjaci francuskog proizvođača Pro Marine iz pokrajine Bretanja na ovim prostorima slabo su poznati. Njihov najmanji model linije Manta, onaj od pet i po metara, testirali smo prije nekoliko godina, a za ovaj test izabrali smo model srednje dužine, Manta 680. Izgledom i koncepcijom ne razlikuju se mnogo.

Niski mali pramčani škaf, centralna konzola, blok s duplim sjedalom ili naslonom, te široko krmeno sjedalo, otprilike su istih dimenzija, ali je prostor u kokpitu dosta komotniji. Širina je ostala ista tako da brodica djeluje elegantnijom, a naglašeno podignuti pramac više se ne doima onako visokim.

Pramčani podest

Na vrhu pramca prilijepljen je podest od čvrste plastike koji nema svrhu gazišta kod prekrcaja na visokim rivama, već je ovdje postavljen kao postolje nosaču sidra i vodilicama pramčanih priveznih konopa što tubuse odlično štiti od oštećenja konopom.

Međutim, pramčana kaštanjola ugrađena je uz stražnji rub škafa, te je kod sidrenja, ali i kada je podignuto sidro uglavljeno u nosaču, sidreni konop stalno rastegnut iznad škafa pa se škaf ne može koristiti za sjedalo. Možda bi bilo praktičnije da se sidro barem u plovidbi skida s nosača i odloži u dovoljno velik lančanik ispod škafa.

S prednje strane centralne konzole ugrađeno je komotno sjedalo, dosta udaljeno od pramčanoga škafa tako da oboje koji sjede naprijed imaju dovoljno prostora za noge. Konzola nije pričvršćena za dno kokpita, nego je izlivena u jednom komadu zajedno s kontraštampom kokpita.

---

image
Upravljačka konzola je dobro posložena
Božidar Vukičević/Cropix
---

​Veliki gavun

​Podizanjem sjedala otvara se široki ulaz u izuzetno veliki suhi gavun. Sve instalacije komandnog ​ pulta uredno su složene i pomaknute uz rubove stijenki, tako da odložena oprema za njih ne zapinje i cijeli je taj volumen iskoristiv. Dovoljno je velik da se u njega može odložiti sva dodatna oprema, ​uključujući sve tende, pa i četrnaest pojaseva za spašavanje, za koliko osoba je brodica deklarirana.

---

image
U konzoli je veliko spremnište za opremu
Božidar Vukičević/Cropix
---

Volumenom zadovoljava da se u nekoj varijanti ovdje može koristiti i kao priručna kabina s kemijskim WC-om. Iako je uz rub kokpita podignut prag koji s unutarnje strane štiti tubuse, prolazi uz konzolu dovoljno su komotni. Ovdje treba spomenuti još jedan gotovo neupadljiv, a u praksi vrlo koristan detalj.

Naime, na ovakvim gumenjacima navigacijska svjetla najčešće se samo montiraju na stijenku konzole i takva ipak strše i za njih se često zapinje. Ovdje je njihova pozicija unaprijed predviđena, uvučena unutar linija konzole i ugrađena svjetla nimalo ne smetaju.

Praktične platforme

Kormilar nema klasično sjedalo, već je na pristojnoj udaljenosti od konzole ugrađen blok kojem je prednji rub obložen udobnim jastukom. Dok se gumenjakom upravlja iz uspravnog položaja služi kao naslon, a kako je na konzolu ugrađen i oslonac za noge može se koristiti i kao sjedalo. U oba slučaja jednako je udoban.

Širine je konzole pa je i dovoljno komotan za dvoje. Naravno, prostor u bloku iskorišten je za još jedan veliki suhi gavun. Platforme uz zdenac motora u razini su krmenog sjedala i dosta praktične. Na lijevoj strani sklopive su skale za izlazak iz mora, a na desnoj dovoljno mjesta za ugradnju nosača pomoćnog motora.

Široko sjedalo na krmi ima sklopivi naslon, čime se olakšava prolaz prema motoru i platformama, a ovako sklopljen uz sjedište može se koristiti i kao manji ležaj za sunčanje. Portela u podu kokpita ispod krmenog sjedala otvara još jedan gavun, a ovaj je u dvodnu i nije suh.

---

image
Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični
Božidar Vukičević/Cropix
---

Kako bi se portela mogla otvoriti, potrebno je podignuti i sjedište, ali je kod otvaranja pristup bravici malo nezgodan. Na krmenom rubu kokpita duboki je kanal s dva velika otvora za drenažu, odlična za brzo pražnjenje, ali bez ikakve rešetke ili mreže koja bi manjim predmetima spriječila prolaz.

Ujednačeno ubrzavanje

Isplovljavajući na minimumu od 750 okretaja plovili smo brzinom od 2,5 čvora. Postepenim dodavanjem gasa do 2500 brzina raste otprilike proporcionalno i doseže 10 čvorova, a kasnije također ujednačeno, ali većim korakom. Sa 6000 okretaja postigli smo 45 čvorova. Gumenjak je predviđen za motore od 115 do 200 konjskih snaga i uvijek sam pomalo skeptičan kada se za test ponude brze brodice s maksimalno deklariranom snagom motora.

---

image
Suzuki 200 daje mu veliku moć
Božidar Vukičević/Cropix
---

Međutim, ovaj je gumenjak bilo kakvu sumnju uklonio već nakon nekoliko minuta plovidbe. Bez obzira na kojom brzinom plovi, udobnost i osjećaj sigurnosti u svakom su trenutku jednako dobri. Kako i vjetrobransko staklo kormilara odlično štiti od vjetra, realnu je brzinu teško osjetiti i doima se dosta manjom. Kod krstarećih brzina između 20 i 30 čvorova imate osjećaj kako plovite upola sporije. Svaki nagli manevar također je udoban i siguran.

Naglim okretom u punoj brzini samo se osloni na krmeni dio tubusa, te vrlo uvjerljivo i sigurno prihvati zadani smjer, bez ikakvog trzanja ili poskakivanja, a nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera dužine trupa. Ipak, kod ovog gumenjaka najimpresivnije je ubrzanje. Naglim startanjem u punom gasu samo na trenutak podigne pramac, odmah ga spusti, te već u osmoj sekundi postiže brzinu od 40 čvorova, za otprilike još toliko vremena dosegne i maksimum.

---

image
---

---

image
---

Specifičan trup

Podvodni dio trupa malo je specifičan. Oštri pramac dosta se brzo razvije prema okomitim bokovima, spuštenim već u prvoj četvrtini trupa, čineći tako dosta veliki volumen koji mu ne dozvoljava dublje uranjanje i posrtanje pramca. More koje pramac iskopa i podigne ovakvim je oblikom usmjereno ispod trupa i u plovidbi gotovo ne stvara nikakav bočni val.

Ni krmeni val također nije značajno izražen. Naglim skidanjem gasa gumenjak se spusti, lagano i vrlo brzo ukopa i umiri. Krmeni val ga vrlo brzo dostigne, udari u zrcalo i pjoverima, ugrađenim na rubu krmenog zrcala, preusmjeri natrag. Slično je i u plovidbi krmom, a ono nešto mora što se prelije preko platformi odmah se i isprazni kroz velike drenažne otvore na krmi, tako da se ništa ne prelije dalje u kokpit.

---

image
Sve manevre odrađuje s lakoćom
Božidar Vukičević/Cropix
---

Šteta što je za vrijeme testa bila bonaca i ponašanje gumenjaka po valovima nismo mogli isprobati. S obzirom na ukupan dojam ovog testa, mislim da bi i na tom planu imao što pokazati.

---

OSOBNA KARTA

Dužina.....................................................................6,80 m
Širina...................................................................... 2,53 m
Gaz..........................................................................35 cm
Težina.................................................................... 750 kg
Tank goriva.............................................................. 200 l
Snage motora......................................................... 115-200 KS
Motor...................................................................... Suzuki 200 KS
Broj osoba.................................................................. 14
Promjer tubusa............................................................ 55 cm
Broj komora................................................................... 5
Kategorija...................................................................... C
Proizvođač................................................................ ProMarine (FRA)
Distributer........................................................... Nautic centar Brač
Cijena............... osnovna 280.000 kn, testirani model 335.000 kn (+ PDV)

---

---

KONAČNA OCJENA

PLUS
- pozicija za navigacijska svjetla
- osjećaj sigurnosti u plovidbi
- udobnost u plovidbi
- ubrzanje

MINUS
- koncept nosača sidra
- pristup bravici za podizanje krmenog sjedala
- veliki otvori za drenažu nemaju rešetke

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Slalomaš i sprinter [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [32] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => Slalomaš i sprinter 1 1 1 1 1 2 0 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2019-02-21 22:04:01 [created_by] => 3261 [created_by_alias] => Damir Višić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2021-08-09 08:58:32 [modified_by] => 3261 [publish_up] => 2019-02-21 22:04:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 418 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--nautika [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [page_title] => Nautika [menu-meta_description] => Donosimo nautičke savjete, izvještaje s regata i boat showova, testiramo brodove. Čitajte sve o jedrenju, đitama po Jadranu, brodovima na struju, brodskim motorima i popravku broda. Učimo vas kako održavati brod. [menu-meta_keywords] => nautika, jedrenje, regata, brod, nautički savjeti, boat show, test broda, plovidba, tradicijski brodovi, đita, drveni brodovi, Marijan Žuvić, Damir Višić [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965186.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/10782319.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/10782320.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965148.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965150.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965152.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965154.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965156.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965158.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965160.jpg","\/images\/slike\/2019\/02\/21\/18965184.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","","","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix","Bo\u017eidar Vuki\u010devi\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Udobnost i sigurnost plovidbe su odli\u010dni","","","Sve manevre odra\u0111uje s lako\u0107om","Suzuki 200 daje mu veliku mo\u0107","Gavun ispod krmenog sjedala","Naslon krmenog sjedala je sklopiv","Upravlja\u010dka konzola je dobro poslo\u017eena","Podest na vrhu pramca postolje je za sidro","U konzoli je veliko spremni\u0161te za opremu","Nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera du\u017eine trupa"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1049","hd_18965186_1920.jpg":"1920x1080","k_18965186_1280.jpg":"1280x1280","k_18965186_1024.jpg":"1024x1024","k_18965186_640.jpg":"640x640","k_18965186_480.jpg":"480x480","k_18965186_340.jpg":"340x340","k_18965186_220.jpg":"220x220","o_18965186_1280.jpg":"1280x699","o_18965186_1024.jpg":"1024x559","o_18965186_640.jpg":"640x349","o_18965186_480.jpg":"480x262","o_18965186_340.jpg":"340x185","o_18965186_220.jpg":"220x120","h_18965186_1280.jpg":"1280x854","h_18965186_1024.jpg":"1024x683","h_18965186_640.jpg":"640x427","h_18965186_480.jpg":"480x320","h_18965186_340.jpg":"340x227","h_18965186_220.jpg":"220x147","pp_18965186_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965186_1024.jpg":"805x1024","pp_18965186_640.jpg":"503x640","pp_18965186_480.jpg":"377x480","pp_18965186_340.jpg":"267x340","pp_18965186_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1211x1163","hd_10782319_1920.jpg":"1920x1080","k_10782319_1280.jpg":"1280x1280","k_10782319_1024.jpg":"1024x1024","k_10782319_640.jpg":"640x640","k_10782319_480.jpg":"480x480","k_10782319_340.jpg":"340x340","k_10782319_220.jpg":"220x220","o_10782319_1280.jpg":"1280x1229","o_10782319_1024.jpg":"1024x983","o_10782319_640.jpg":"640x614","o_10782319_480.jpg":"480x460","o_10782319_340.jpg":"340x326","o_10782319_220.jpg":"220x211","h_10782319_1280.jpg":"1280x854","h_10782319_1024.jpg":"1024x683","h_10782319_640.jpg":"640x427","h_10782319_480.jpg":"480x320","h_10782319_340.jpg":"340x227","h_10782319_220.jpg":"220x147","pp_10782319_1280.jpg":"1006x1280","pp_10782319_1024.jpg":"805x1024","pp_10782319_640.jpg":"503x640","pp_10782319_480.jpg":"377x480","pp_10782319_340.jpg":"267x340","pp_10782319_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1379x1168","hd_10782320_1920.jpg":"1920x1080","k_10782320_1280.jpg":"1280x1280","k_10782320_1024.jpg":"1024x1024","k_10782320_640.jpg":"640x640","k_10782320_480.jpg":"480x480","k_10782320_340.jpg":"340x340","k_10782320_220.jpg":"220x220","o_10782320_1280.jpg":"1280x1084","o_10782320_1024.jpg":"1024x867","o_10782320_640.jpg":"640x542","o_10782320_480.jpg":"480x406","o_10782320_340.jpg":"340x287","o_10782320_220.jpg":"220x186","h_10782320_1280.jpg":"1280x854","h_10782320_1024.jpg":"1024x683","h_10782320_640.jpg":"640x427","h_10782320_480.jpg":"480x320","h_10782320_340.jpg":"340x227","h_10782320_220.jpg":"220x147","pp_10782320_1280.jpg":"1006x1280","pp_10782320_1024.jpg":"805x1024","pp_10782320_640.jpg":"503x640","pp_10782320_480.jpg":"377x480","pp_10782320_340.jpg":"267x340","pp_10782320_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1280","hd_18965148_1920.jpg":"1920x1080","k_18965148_1280.jpg":"1280x1280","k_18965148_1024.jpg":"1024x1024","k_18965148_640.jpg":"640x640","k_18965148_480.jpg":"480x480","k_18965148_340.jpg":"340x340","k_18965148_220.jpg":"220x220","o_18965148_1280.jpg":"1280x853","o_18965148_1024.jpg":"1024x682","o_18965148_640.jpg":"640x426","o_18965148_480.jpg":"480x320","o_18965148_340.jpg":"340x226","o_18965148_220.jpg":"220x146","h_18965148_1280.jpg":"1280x854","h_18965148_1024.jpg":"1024x683","h_18965148_640.jpg":"640x427","h_18965148_480.jpg":"480x320","h_18965148_340.jpg":"340x227","h_18965148_220.jpg":"220x147","pp_18965148_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965148_1024.jpg":"805x1024","pp_18965148_640.jpg":"503x640","pp_18965148_480.jpg":"377x480","pp_18965148_340.jpg":"267x340","pp_18965148_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1278","hd_18965150_1920.jpg":"1920x1080","k_18965150_1280.jpg":"1280x1280","k_18965150_1024.jpg":"1024x1024","k_18965150_640.jpg":"640x640","k_18965150_480.jpg":"480x480","k_18965150_340.jpg":"340x340","k_18965150_220.jpg":"220x220","o_18965150_1280.jpg":"1280x852","o_18965150_1024.jpg":"1024x681","o_18965150_640.jpg":"640x426","o_18965150_480.jpg":"480x319","o_18965150_340.jpg":"340x226","o_18965150_220.jpg":"220x146","h_18965150_1280.jpg":"1280x854","h_18965150_1024.jpg":"1024x683","h_18965150_640.jpg":"640x427","h_18965150_480.jpg":"480x320","h_18965150_340.jpg":"340x227","h_18965150_220.jpg":"220x147","pp_18965150_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965150_1024.jpg":"805x1024","pp_18965150_640.jpg":"503x640","pp_18965150_480.jpg":"377x480","pp_18965150_340.jpg":"267x340","pp_18965150_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2292","hd_18965152_1920.jpg":"1920x1080","k_18965152_1280.jpg":"1280x1280","k_18965152_1024.jpg":"1024x1024","k_18965152_640.jpg":"640x640","k_18965152_480.jpg":"480x480","k_18965152_340.jpg":"340x340","k_18965152_220.jpg":"220x220","o_18965152_1280.jpg":"1280x1528","o_18965152_1024.jpg":"1024x1222","o_18965152_640.jpg":"640x764","o_18965152_480.jpg":"480x573","o_18965152_340.jpg":"340x405","o_18965152_220.jpg":"220x262","h_18965152_1280.jpg":"1280x854","h_18965152_1024.jpg":"1024x683","h_18965152_640.jpg":"640x427","h_18965152_480.jpg":"480x320","h_18965152_340.jpg":"340x227","h_18965152_220.jpg":"220x147","pp_18965152_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965152_1024.jpg":"805x1024","pp_18965152_640.jpg":"503x640","pp_18965152_480.jpg":"377x480","pp_18965152_340.jpg":"267x340","pp_18965152_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2880","hd_18965154_1920.jpg":"1920x1080","k_18965154_1280.jpg":"1280x1280","k_18965154_1024.jpg":"1024x1024","k_18965154_640.jpg":"640x640","k_18965154_480.jpg":"480x480","k_18965154_340.jpg":"340x340","k_18965154_220.jpg":"220x220","o_18965154_1280.jpg":"1280x1920","o_18965154_1024.jpg":"1024x1536","o_18965154_640.jpg":"640x960","o_18965154_480.jpg":"480x720","o_18965154_340.jpg":"340x510","o_18965154_220.jpg":"220x330","h_18965154_1280.jpg":"1280x854","h_18965154_1024.jpg":"1024x683","h_18965154_640.jpg":"640x427","h_18965154_480.jpg":"480x320","h_18965154_340.jpg":"340x227","h_18965154_220.jpg":"220x147","pp_18965154_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965154_1024.jpg":"805x1024","pp_18965154_640.jpg":"503x640","pp_18965154_480.jpg":"377x480","pp_18965154_340.jpg":"267x340","pp_18965154_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2599","hd_18965156_1920.jpg":"1920x1080","k_18965156_1280.jpg":"1280x1280","k_18965156_1024.jpg":"1024x1024","k_18965156_640.jpg":"640x640","k_18965156_480.jpg":"480x480","k_18965156_340.jpg":"340x340","k_18965156_220.jpg":"220x220","o_18965156_1280.jpg":"1280x1732","o_18965156_1024.jpg":"1024x1386","o_18965156_640.jpg":"640x866","o_18965156_480.jpg":"480x649","o_18965156_340.jpg":"340x460","o_18965156_220.jpg":"220x297","h_18965156_1280.jpg":"1280x854","h_18965156_1024.jpg":"1024x683","h_18965156_640.jpg":"640x427","h_18965156_480.jpg":"480x320","h_18965156_340.jpg":"340x227","h_18965156_220.jpg":"220x147","pp_18965156_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965156_1024.jpg":"805x1024","pp_18965156_640.jpg":"503x640","pp_18965156_480.jpg":"377x480","pp_18965156_340.jpg":"267x340","pp_18965156_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1233","hd_18965158_1920.jpg":"1920x1080","k_18965158_1280.jpg":"1280x1280","k_18965158_1024.jpg":"1024x1024","k_18965158_640.jpg":"640x640","k_18965158_480.jpg":"480x480","k_18965158_340.jpg":"340x340","k_18965158_220.jpg":"220x220","o_18965158_1280.jpg":"1280x822","o_18965158_1024.jpg":"1024x657","o_18965158_640.jpg":"640x411","o_18965158_480.jpg":"480x308","o_18965158_340.jpg":"340x218","o_18965158_220.jpg":"220x141","h_18965158_1280.jpg":"1280x854","h_18965158_1024.jpg":"1024x683","h_18965158_640.jpg":"640x427","h_18965158_480.jpg":"480x320","h_18965158_340.jpg":"340x227","h_18965158_220.jpg":"220x147","pp_18965158_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965158_1024.jpg":"805x1024","pp_18965158_640.jpg":"503x640","pp_18965158_480.jpg":"377x480","pp_18965158_340.jpg":"267x340","pp_18965158_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x2769","hd_18965160_1920.jpg":"1920x1080","k_18965160_1280.jpg":"1280x1280","k_18965160_1024.jpg":"1024x1024","k_18965160_640.jpg":"640x640","k_18965160_480.jpg":"480x480","k_18965160_340.jpg":"340x340","k_18965160_220.jpg":"220x220","o_18965160_1280.jpg":"1280x1846","o_18965160_1024.jpg":"1024x1476","o_18965160_640.jpg":"640x923","o_18965160_480.jpg":"480x692","o_18965160_340.jpg":"340x490","o_18965160_220.jpg":"220x317","h_18965160_1280.jpg":"1280x854","h_18965160_1024.jpg":"1024x683","h_18965160_640.jpg":"640x427","h_18965160_480.jpg":"480x320","h_18965160_340.jpg":"340x227","h_18965160_220.jpg":"220x147","pp_18965160_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965160_1024.jpg":"805x1024","pp_18965160_640.jpg":"503x640","pp_18965160_480.jpg":"377x480","pp_18965160_340.jpg":"267x340","pp_18965160_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1199","hd_18965184_1920.jpg":"1920x1080","k_18965184_1280.jpg":"1280x1280","k_18965184_1024.jpg":"1024x1024","k_18965184_640.jpg":"640x640","k_18965184_480.jpg":"480x480","k_18965184_340.jpg":"340x340","k_18965184_220.jpg":"220x220","o_18965184_1280.jpg":"1280x799","o_18965184_1024.jpg":"1024x639","o_18965184_640.jpg":"640x399","o_18965184_480.jpg":"480x299","o_18965184_340.jpg":"340x212","o_18965184_220.jpg":"220x137","h_18965184_1280.jpg":"1280x854","h_18965184_1024.jpg":"1024x683","h_18965184_640.jpg":"640x427","h_18965184_480.jpg":"480x320","h_18965184_340.jpg":"340x227","h_18965184_220.jpg":"220x147","pp_18965184_1280.jpg":"1006x1280","pp_18965184_1024.jpg":"805x1024","pp_18965184_640.jpg":"503x640","pp_18965184_480.jpg":"377x480","pp_18965184_340.jpg":"267x340","pp_18965184_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 204 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [description] => [parent] => 417 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"417","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2018-11-16 09:18:21","customparams_modified":"2018-11-16 09:18:21","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 0 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7794371 Threads: 2 Questions: 1636654989 Slow queries: 4863526 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111414305 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 35 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '0' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /om/nautika ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /om/nautika/manta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi-1118750 [printLink] => /om/nautika/manta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi-1118750?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 646140 [name] => Manta 680 [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-08-09 10:57:50 [main_article_id] => 0 [alias] => manta-680 [link] => /tag/manta-680 ) [1] => stdClass Object ( [id] => 640353 [name] => test broda [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-06-04 15:35:56 [main_article_id] => 0 [alias] => test-broda [link] => /tag/test-broda ) [2] => stdClass Object ( [id] => 646141 [name] => Pro Marine [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-08-09 10:57:50 [main_article_id] => 0 [alias] => pro-marine [link] => /tag/pro-marine ) [3] => stdClass Object ( [id] => 643525 [name] => manta [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-07-12 11:57:55 [main_article_id] => 0 [alias] => manta [link] => /tag/manta ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Slalomaš i sprinter [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Manta 680: u naglim okretima u punoj brzini uvjerljivo i sigurno prihvaća zadani smjer, no najimpresivnije mu je ubrzanje. Već u osmoj sekundi dostiže 40 čvorova [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3261 [name] => Miomir Štrbac [username] => miomir.strbac [email] => miomir.strbac@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$oBa2AAEGUKq/Ymg095Mrh.7uW.yCfYXSNnHxeF4nyWHs8x3qBlQvy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/miomir-strbac-3261 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1775 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/96410507fb7745ab8b7da88e9937be54?s=100&default=https%3A%2F%2Fmore.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965186.jpg [galleryCount] => 11 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Božidar Vukičević/Cropix [mainImageDesc] => Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965186.jpg [title] => Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični Božidar Vukičević/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/10782319.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/10782320.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965148.jpg [title] => Sve manevre odrađuje s lakoćom Božidar Vukičević/Cropix ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965150.jpg [title] => Suzuki 200 daje mu veliku moć Božidar Vukičević/Cropix ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965152.jpg [title] => Gavun ispod krmenog sjedala Božidar Vukičević/Cropix ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965154.jpg [title] => Naslon krmenog sjedala je sklopiv Božidar Vukičević/Cropix ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965156.jpg [title] => Upravljačka konzola je dobro posložena Božidar Vukičević/Cropix ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965158.jpg [title] => Podest na vrhu pramca postolje je za sidro Božidar Vukičević/Cropix ) [9] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965160.jpg [title] => U konzoli je veliko spremnište za opremu Božidar Vukičević/Cropix ) [10] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2019/02/21/18965184.jpg [title] => Nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera dužine trupa Božidar Vukičević/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Gumenjaci francuskog proizvođača Pro Marine iz pokrajine Bretanja na ovim prostorima slabo su poznati. Njihov najmanji model linije Manta, onaj od pet i po metara, testirali smo prije nekoliko godina, a za ovaj test izabrali smo model srednje dužine, Manta 680. Izgledom i koncepcijom ne razlikuju se mnogo.

Niski mali pramčani škaf, centralna konzola, blok s duplim sjedalom ili naslonom, te široko krmeno sjedalo, otprilike su istih dimenzija, ali je prostor u kokpitu dosta komotniji. Širina je ostala ista tako da brodica djeluje elegantnijom, a naglašeno podignuti pramac više se ne doima onako visokim.

Pramčani podest

Na vrhu pramca prilijepljen je podest od čvrste plastike koji nema svrhu gazišta kod prekrcaja na visokim rivama, već je ovdje postavljen kao postolje nosaču sidra i vodilicama pramčanih priveznih konopa što tubuse odlično štiti od oštećenja konopom.

Međutim, pramčana kaštanjola ugrađena je uz stražnji rub škafa, te je kod sidrenja, ali i kada je podignuto sidro uglavljeno u nosaču, sidreni konop stalno rastegnut iznad škafa pa se škaf ne može koristiti za sjedalo. Možda bi bilo praktičnije da se sidro barem u plovidbi skida s nosača i odloži u dovoljno velik lančanik ispod škafa.

S prednje strane centralne konzole ugrađeno je komotno sjedalo, dosta udaljeno od pramčanoga škafa tako da oboje koji sjede naprijed imaju dovoljno prostora za noge. Konzola nije pričvršćena za dno kokpita, nego je izlivena u jednom komadu zajedno s kontraštampom kokpita.

---

image
Upravljačka konzola je dobro posložena
Božidar Vukičević/Cropix
---

​Veliki gavun

​Podizanjem sjedala otvara se široki ulaz u izuzetno veliki suhi gavun. Sve instalacije komandnog ​ pulta uredno su složene i pomaknute uz rubove stijenki, tako da odložena oprema za njih ne zapinje i cijeli je taj volumen iskoristiv. Dovoljno je velik da se u njega može odložiti sva dodatna oprema, ​uključujući sve tende, pa i četrnaest pojaseva za spašavanje, za koliko osoba je brodica deklarirana.

---

image
U konzoli je veliko spremnište za opremu
Božidar Vukičević/Cropix
---

Volumenom zadovoljava da se u nekoj varijanti ovdje može koristiti i kao priručna kabina s kemijskim WC-om. Iako je uz rub kokpita podignut prag koji s unutarnje strane štiti tubuse, prolazi uz konzolu dovoljno su komotni. Ovdje treba spomenuti još jedan gotovo neupadljiv, a u praksi vrlo koristan detalj.

Naime, na ovakvim gumenjacima navigacijska svjetla najčešće se samo montiraju na stijenku konzole i takva ipak strše i za njih se često zapinje. Ovdje je njihova pozicija unaprijed predviđena, uvučena unutar linija konzole i ugrađena svjetla nimalo ne smetaju.

Praktične platforme

Kormilar nema klasično sjedalo, već je na pristojnoj udaljenosti od konzole ugrađen blok kojem je prednji rub obložen udobnim jastukom. Dok se gumenjakom upravlja iz uspravnog položaja služi kao naslon, a kako je na konzolu ugrađen i oslonac za noge može se koristiti i kao sjedalo. U oba slučaja jednako je udoban.

Širine je konzole pa je i dovoljno komotan za dvoje. Naravno, prostor u bloku iskorišten je za još jedan veliki suhi gavun. Platforme uz zdenac motora u razini su krmenog sjedala i dosta praktične. Na lijevoj strani sklopive su skale za izlazak iz mora, a na desnoj dovoljno mjesta za ugradnju nosača pomoćnog motora.

Široko sjedalo na krmi ima sklopivi naslon, čime se olakšava prolaz prema motoru i platformama, a ovako sklopljen uz sjedište može se koristiti i kao manji ležaj za sunčanje. Portela u podu kokpita ispod krmenog sjedala otvara još jedan gavun, a ovaj je u dvodnu i nije suh.

---

image
Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični
Božidar Vukičević/Cropix
---

Kako bi se portela mogla otvoriti, potrebno je podignuti i sjedište, ali je kod otvaranja pristup bravici malo nezgodan. Na krmenom rubu kokpita duboki je kanal s dva velika otvora za drenažu, odlična za brzo pražnjenje, ali bez ikakve rešetke ili mreže koja bi manjim predmetima spriječila prolaz.

Ujednačeno ubrzavanje

Isplovljavajući na minimumu od 750 okretaja plovili smo brzinom od 2,5 čvora. Postepenim dodavanjem gasa do 2500 brzina raste otprilike proporcionalno i doseže 10 čvorova, a kasnije također ujednačeno, ali većim korakom. Sa 6000 okretaja postigli smo 45 čvorova. Gumenjak je predviđen za motore od 115 do 200 konjskih snaga i uvijek sam pomalo skeptičan kada se za test ponude brze brodice s maksimalno deklariranom snagom motora.

---

image
Suzuki 200 daje mu veliku moć
Božidar Vukičević/Cropix
---

Međutim, ovaj je gumenjak bilo kakvu sumnju uklonio već nakon nekoliko minuta plovidbe. Bez obzira na kojom brzinom plovi, udobnost i osjećaj sigurnosti u svakom su trenutku jednako dobri. Kako i vjetrobransko staklo kormilara odlično štiti od vjetra, realnu je brzinu teško osjetiti i doima se dosta manjom. Kod krstarećih brzina između 20 i 30 čvorova imate osjećaj kako plovite upola sporije. Svaki nagli manevar također je udoban i siguran.

Naglim okretom u punoj brzini samo se osloni na krmeni dio tubusa, te vrlo uvjerljivo i sigurno prihvati zadani smjer, bez ikakvog trzanja ili poskakivanja, a nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera dužine trupa. Ipak, kod ovog gumenjaka najimpresivnije je ubrzanje. Naglim startanjem u punom gasu samo na trenutak podigne pramac, odmah ga spusti, te već u osmoj sekundi postiže brzinu od 40 čvorova, za otprilike još toliko vremena dosegne i maksimum.

---

image
---

---

image
---

Specifičan trup

Podvodni dio trupa malo je specifičan. Oštri pramac dosta se brzo razvije prema okomitim bokovima, spuštenim već u prvoj četvrtini trupa, čineći tako dosta veliki volumen koji mu ne dozvoljava dublje uranjanje i posrtanje pramca. More koje pramac iskopa i podigne ovakvim je oblikom usmjereno ispod trupa i u plovidbi gotovo ne stvara nikakav bočni val.

Ni krmeni val također nije značajno izražen. Naglim skidanjem gasa gumenjak se spusti, lagano i vrlo brzo ukopa i umiri. Krmeni val ga vrlo brzo dostigne, udari u zrcalo i pjoverima, ugrađenim na rubu krmenog zrcala, preusmjeri natrag. Slično je i u plovidbi krmom, a ono nešto mora što se prelije preko platformi odmah se i isprazni kroz velike drenažne otvore na krmi, tako da se ništa ne prelije dalje u kokpit.

---

image
Sve manevre odrađuje s lakoćom
Božidar Vukičević/Cropix
---

Šteta što je za vrijeme testa bila bonaca i ponašanje gumenjaka po valovima nismo mogli isprobati. S obzirom na ukupan dojam ovog testa, mislim da bi i na tom planu imao što pokazati.

---

OSOBNA KARTA

Dužina.....................................................................6,80 m
Širina...................................................................... 2,53 m
Gaz..........................................................................35 cm
Težina.................................................................... 750 kg
Tank goriva.............................................................. 200 l
Snage motora......................................................... 115-200 KS
Motor...................................................................... Suzuki 200 KS
Broj osoba.................................................................. 14
Promjer tubusa............................................................ 55 cm
Broj komora................................................................... 5
Kategorija...................................................................... C
Proizvođač................................................................ ProMarine (FRA)
Distributer........................................................... Nautic centar Brač
Cijena............... osnovna 280.000 kn, testirani model 335.000 kn (+ PDV)

---

---

KONAČNA OCJENA

PLUS
- pozicija za navigacijska svjetla
- osjećaj sigurnosti u plovidbi
- udobnost u plovidbi
- ubrzanje

MINUS
- koncept nosača sidra
- pristup bravici za podizanje krmenog sjedala
- veliki otvori za drenažu nemaju rešetke

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix Božidar Vukičević/Cropix
Božidar Vukičević/Cropix
Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični


Božidar Vukičević/Cropix
Sve manevre odrađuje s lakoćom
Božidar Vukičević/Cropix
Suzuki 200 daje mu veliku moć
Božidar Vukičević/Cropix
Gavun ispod krmenog sjedala
Božidar Vukičević/Cropix
Naslon krmenog sjedala je sklopiv
Božidar Vukičević/Cropix
Upravljačka konzola je dobro posložena
Božidar Vukičević/Cropix
Podest na vrhu pramca postolje je za sidro
Božidar Vukičević/Cropix
U konzoli je veliko spremnište za opremu
Božidar Vukičević/Cropix
Nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera dužine trupa
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/om/nautika/manta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi-1118750 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=16e436de8243763aefaca6130803ee8dd1a44a76 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Manta+680%3A+u+naglim+okretima+u+punoj+brzini+uvjerljivo+i+sigurno+prihva%C4%87a+zadani+smjer%2C+no+najimpresivnije+mu+je+ubrzanje.+Ve%C4%87+u+osmoj+sekundi+dosti%C5%BEe+40+%C4%8Dvorova&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fmanta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi-1118750 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fmanta-680-u-naglim-okretima-u-punoj-brzini-uvjerljivo-i-sigurno-prihvaca-zadani-smjer-no-najimpresivnije-mu-je-ubrzanje-vec-u-osmoj-sekundi-1118750 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Slalomaš i sprinter [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [3] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [4] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [5] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [7] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [8] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [9] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [10] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [11] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [12] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [13] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [14] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [15] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [16] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [25] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [26] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [27] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [28] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [29] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [30] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [31] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [32] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM

Slalomaš i sprinterManta 680: u naglim okretima u punoj brzini uvjerljivo i sigurno prihvaća zadani smjer, no najimpresivnije mu je ubrzanje. Već u osmoj sekundi dostiže 40 čvorova

Piše Damir Višić
21. veljače 2019. - 23:04

Gumenjaci francuskog proizvođača Pro Marine iz pokrajine Bretanja na ovim prostorima slabo su poznati. Njihov najmanji model linije Manta, onaj od pet i po metara, testirali smo prije nekoliko godina, a za ovaj test izabrali smo model srednje dužine, Manta 680. Izgledom i koncepcijom ne razlikuju se mnogo.

Niski mali pramčani škaf, centralna konzola, blok s duplim sjedalom ili naslonom, te široko krmeno sjedalo, otprilike su istih dimenzija, ali je prostor u kokpitu dosta komotniji. Širina je ostala ista tako da brodica djeluje elegantnijom, a naglašeno podignuti pramac više se ne doima onako visokim.

Pramčani podest

Na vrhu pramca prilijepljen je podest od čvrste plastike koji nema svrhu gazišta kod prekrcaja na visokim rivama, već je ovdje postavljen kao postolje nosaču sidra i vodilicama pramčanih priveznih konopa što tubuse odlično štiti od oštećenja konopom.

Međutim, pramčana kaštanjola ugrađena je uz stražnji rub škafa, te je kod sidrenja, ali i kada je podignuto sidro uglavljeno u nosaču, sidreni konop stalno rastegnut iznad škafa pa se škaf ne može koristiti za sjedalo. Možda bi bilo praktičnije da se sidro barem u plovidbi skida s nosača i odloži u dovoljno velik lančanik ispod škafa.

S prednje strane centralne konzole ugrađeno je komotno sjedalo, dosta udaljeno od pramčanoga škafa tako da oboje koji sjede naprijed imaju dovoljno prostora za noge. Konzola nije pričvršćena za dno kokpita, nego je izlivena u jednom komadu zajedno s kontraštampom kokpita.

image
Upravljačka konzola je dobro posložena
Božidar Vukičević/Cropix

​Veliki gavun

​Podizanjem sjedala otvara se široki ulaz u izuzetno veliki suhi gavun. Sve instalacije komandnog ​ pulta uredno su složene i pomaknute uz rubove stijenki, tako da odložena oprema za njih ne zapinje i cijeli je taj volumen iskoristiv. Dovoljno je velik da se u njega može odložiti sva dodatna oprema, ​uključujući sve tende, pa i četrnaest pojaseva za spašavanje, za koliko osoba je brodica deklarirana.

image
U konzoli je veliko spremnište za opremu
Božidar Vukičević/Cropix

Volumenom zadovoljava da se u nekoj varijanti ovdje može koristiti i kao priručna kabina s kemijskim WC-om. Iako je uz rub kokpita podignut prag koji s unutarnje strane štiti tubuse, prolazi uz konzolu dovoljno su komotni. Ovdje treba spomenuti još jedan gotovo neupadljiv, a u praksi vrlo koristan detalj.

Naime, na ovakvim gumenjacima navigacijska svjetla najčešće se samo montiraju na stijenku konzole i takva ipak strše i za njih se često zapinje. Ovdje je njihova pozicija unaprijed predviđena, uvučena unutar linija konzole i ugrađena svjetla nimalo ne smetaju.

Praktične platforme

Kormilar nema klasično sjedalo, već je na pristojnoj udaljenosti od konzole ugrađen blok kojem je prednji rub obložen udobnim jastukom. Dok se gumenjakom upravlja iz uspravnog položaja služi kao naslon, a kako je na konzolu ugrađen i oslonac za noge može se koristiti i kao sjedalo. U oba slučaja jednako je udoban.

Širine je konzole pa je i dovoljno komotan za dvoje. Naravno, prostor u bloku iskorišten je za još jedan veliki suhi gavun. Platforme uz zdenac motora u razini su krmenog sjedala i dosta praktične. Na lijevoj strani sklopive su skale za izlazak iz mora, a na desnoj dovoljno mjesta za ugradnju nosača pomoćnog motora.

Široko sjedalo na krmi ima sklopivi naslon, čime se olakšava prolaz prema motoru i platformama, a ovako sklopljen uz sjedište može se koristiti i kao manji ležaj za sunčanje. Portela u podu kokpita ispod krmenog sjedala otvara još jedan gavun, a ovaj je u dvodnu i nije suh.

image
Udobnost i sigurnost plovidbe su odlični
Božidar Vukičević/Cropix

Kako bi se portela mogla otvoriti, potrebno je podignuti i sjedište, ali je kod otvaranja pristup bravici malo nezgodan. Na krmenom rubu kokpita duboki je kanal s dva velika otvora za drenažu, odlična za brzo pražnjenje, ali bez ikakve rešetke ili mreže koja bi manjim predmetima spriječila prolaz.

Ujednačeno ubrzavanje

Isplovljavajući na minimumu od 750 okretaja plovili smo brzinom od 2,5 čvora. Postepenim dodavanjem gasa do 2500 brzina raste otprilike proporcionalno i doseže 10 čvorova, a kasnije također ujednačeno, ali većim korakom. Sa 6000 okretaja postigli smo 45 čvorova. Gumenjak je predviđen za motore od 115 do 200 konjskih snaga i uvijek sam pomalo skeptičan kada se za test ponude brze brodice s maksimalno deklariranom snagom motora.

image
Suzuki 200 daje mu veliku moć
Božidar Vukičević/Cropix

Međutim, ovaj je gumenjak bilo kakvu sumnju uklonio već nakon nekoliko minuta plovidbe. Bez obzira na kojom brzinom plovi, udobnost i osjećaj sigurnosti u svakom su trenutku jednako dobri. Kako i vjetrobransko staklo kormilara odlično štiti od vjetra, realnu je brzinu teško osjetiti i doima se dosta manjom. Kod krstarećih brzina između 20 i 30 čvorova imate osjećaj kako plovite upola sporije. Svaki nagli manevar također je udoban i siguran.

Naglim okretom u punoj brzini samo se osloni na krmeni dio tubusa, te vrlo uvjerljivo i sigurno prihvati zadani smjer, bez ikakvog trzanja ili poskakivanja, a nagli start u punom okretu obavi u krugu promjera dužine trupa. Ipak, kod ovog gumenjaka najimpresivnije je ubrzanje. Naglim startanjem u punom gasu samo na trenutak podigne pramac, odmah ga spusti, te već u osmoj sekundi postiže brzinu od 40 čvorova, za otprilike još toliko vremena dosegne i maksimum.

Specifičan trup

Podvodni dio trupa malo je specifičan. Oštri pramac dosta se brzo razvije prema okomitim bokovima, spuštenim već u prvoj četvrtini trupa, čineći tako dosta veliki volumen koji mu ne dozvoljava dublje uranjanje i posrtanje pramca. More koje pramac iskopa i podigne ovakvim je oblikom usmjereno ispod trupa i u plovidbi gotovo ne stvara nikakav bočni val.

Ni krmeni val također nije značajno izražen. Naglim skidanjem gasa gumenjak se spusti, lagano i vrlo brzo ukopa i umiri. Krmeni val ga vrlo brzo dostigne, udari u zrcalo i pjoverima, ugrađenim na rubu krmenog zrcala, preusmjeri natrag. Slično je i u plovidbi krmom, a ono nešto mora što se prelije preko platformi odmah se i isprazni kroz velike drenažne otvore na krmi, tako da se ništa ne prelije dalje u kokpit.

image
Sve manevre odrađuje s lakoćom
Božidar Vukičević/Cropix

Šteta što je za vrijeme testa bila bonaca i ponašanje gumenjaka po valovima nismo mogli isprobati. S obzirom na ukupan dojam ovog testa, mislim da bi i na tom planu imao što pokazati.

OSOBNA KARTA

Dužina.....................................................................6,80 m
Širina...................................................................... 2,53 m
Gaz..........................................................................35 cm
Težina.................................................................... 750 kg
Tank goriva.............................................................. 200 l
Snage motora......................................................... 115-200 KS
Motor...................................................................... Suzuki 200 KS
Broj osoba.................................................................. 14
Promjer tubusa............................................................ 55 cm
Broj komora................................................................... 5
Kategorija...................................................................... C
Proizvođač................................................................ ProMarine (FRA)
Distributer........................................................... Nautic centar Brač
Cijena............... osnovna 280.000 kn, testirani model 335.000 kn (+ PDV)

KONAČNA OCJENA

PLUS
- pozicija za navigacijska svjetla
- osjećaj sigurnosti u plovidbi
- udobnost u plovidbi
- ubrzanje

MINUS
- koncept nosača sidra
- pristup bravici za podizanje krmenog sjedala
- veliki otvori za drenažu nemaju rešetke

15. svibanj 2024 14:56