StoryEditorOCM

test jedriliceOceanis 38 pravi je regatni čarteraš: plovidba njime je iznimno ugodna i udobna, a sve tri verzije interijera su komforne

Piše Damir Višić
24. lipnja 2015. - 14:32

Možda ovo i izgleda malo nevjerojatno, ali stoji činjenica da je Beneteau kroz liniju Oceanis do sada izbacio pedesetak različitih modela, u rasponu od osam i pol do osamnaest metara. Kroz ovu liniju razvijaju komotne obiteljske krstaše, uglavnom pogodne i za čarter. Toliki broj modela ne znači da su prethodni bili promašeni, nego politikom stalnog razvoja mijenjaju starije modele, unose poboljšanja i prate nove trendove tržišta.

Novom su generacijom unijeli i neke značajnije promjene u izgledu trupa sve više nalik modernim regatnim jedrilicama. Bokovi više nisu zaobljeni, nego su okomiti, a iznad vodene linije imaju oštar pregib prema podvodnom dijelu, što ih vizualno čini nižima. Iznimno široka krma otvara prostor za golemi kokpit, ali i za dvije komotne kabine u krmi.

image
Forma trupa je sve bliža regatnim brodovima
Božidar Vukičević/Cropix

Sklopivo krmeno zrcalo može se spustiti u nisku platformu, a podignuto zatvara kokpit tek u visini mrtve bande, pa djeluje da je s krme otvoren. Kola timuna manjeg su promjera i pomaknuta prema bokovima, tako da je prolaz u prednji dio kokpita potpuno slobodan. U velikom kokpitu sve je komotno, pa je tako i prostor u kojem je kormilar širok i potpuno čist.

Tri portele u podu otvaraju tri gavuna, bočne ulaz prema osovinama listova timuna, gdje se može odložiti i nešto opreme, a srednja gavun za splav.

Skrivena plinska boca

Gavun za splav nema stražnju stijenku, nego velikuA sklopivu skalu koja se spušta zajedno s krmenim zrcalom i olakšava penjanje s platforme u kokpit. Zanimljivo je izveden i ormarić za plinsku bocu, smješten pod desnim bočnim sjedalom kormilara. Iza portele je kutija u kojoj je boca, a da bi joj se prišlo, potrebno je kutiju nagnuti. Ovako su i boca i ventil dodatno zaštićeni od slučajnog zapinjanja.

U opciji se iza svakoga kola timuna nudi i još po jedno sjedalo, što možda i nije potrebno jer su bočna sjedala kormilara dosta velika i kola timuna su im taman na ruku. Dakle, cijela je krma slobodna i nije potrebno puno mašte da se shvati kako je ovakva idealna i za, među vlasnicima jedrilica sve popularnije, panulavanje.

Prednji dio kokpita je dosta velik i širok, cijeli je zaštićen valobranom, pa su i nasloni sjedala primjereno visoki. Na testiranoj jedrilici je ugrađena peta za montažni stol, ali i u opciji s fiksnim stolom bitno ne remeti normalnu komunikaciju kroz kokpit. Tome pridonosi i činjenica da ovdje nema klasične šine škote jedra, nego su hvatišta škote podignuta na rollbar ugrađen nad ulazom u kabinu.

Pod desnim sjedalom je jedan plitki, ali široki gavun. Isti se slobodno mogao ugraditi i pod lijevim sjedalom, jer ne oduzima značajan prostor u kabini.

Uvučeni ulaz

Svi konopi za upravljanje i podešavanje jedara, osim škota prednjeg jedra, sprovedeni su prema vinčevima uz ulaz u kabinu, a šine škota prednjih jedara postavljene su uz rub kabine, pa su komotne bočne i pramčana paluba potpuno slobodne. Sidreni je vinč gotovo cijeli u lančaniku, tako da ni on ne smeta kod ukrcaja preko otvorene pramčane ograde.

Ulaz u potpalublje je malo uvučen, dovoljno da dvokrilne vratnice naslonjene uz stijenke prolaza nimalo ne smetaju. Osim verzije klasičnog obiteljskog krstaša, kakvu smo imali na testu, proizvođač nudi još dvije, za dnevno jedrenje i za vikend-izlete, a razlikuju se u izvedbi interijera.

Velika postelja u pramcu, s dva sjedala i velikim svjetlosnim otvorima na svakom boku, predviđena je u svim verzijama. Razlika je samo što je ovdje pregradom odvojena u posebnu kabinu, a u onima za dnevno i vikend-jedrenje te pregrade nema, nego je cijeli prostor objedinjen sa salonom.

image
Kabina u pramcu je vrlo velika
Božidar Vukičević/Cropix

Sjedeća garnitura u salonu također je jednaka u svim verzijama, a u onoj bez pregrade proširena je na sjedala iz pramčane kabine.

image
Salon je jednostavan i funkcionalan
Božidar Vukičević/Cropix

Kuhinja je uz desni bok, malo je izvučena pa se iza nje otvorio prostor za duboke police. Ovakve su police odlične za odlaganje boca i drugih potrepština koje se u jedrenju neće prevrtati i padati po pajolama. Slična je, ali nešto plića, i polica iza naslona salonskih sjedala na drugom boku.

image
Kuhinja je apartmanskih dimenzija
Božidar Vukičević/Cropix

Na bokovima salona i kuhinje također je po jedan svjetlosni otvor, što pruža ugođaj sličan onom kakav imaju veće jedrilice s deck salonom, a naročito u varijanti bez pregrade pramčane kabine.

Odvojeni tuš

Premda je za to bilo mjesta, Oceanis 38 nema posebno odvojen prostor za navigacijski stol, nego je on ugrađen uz sjedala u salonu, a oslobođeni je prostor puno bolje iskorišten. Naime, desno od ulaza je WC kabina s prostorom i instalacijama za tuš, međutim, lijevo od ulaza, na mjestu gdje je mogao biti navigacijski stol, ugrađena je odvojena tuš-kabina, što je dosta praktičnije nego kad je u istom prostoru sa školjkom.

image
Tuš kabina je odvojena od wc-a
Božidar Vukičević/Cropix

Već smo spomenuli kako su kabine u krmi dovoljno komotne. U verziji s jednom kabinom u krmi velika dupla postelja je postavljena poprečno, a s desne strane je veliko spremište, što tada opravdava samo jedan gavun u kokpitu.

Motor je ugrađen na uobičajeno mjesto ispod ulaza u potpalublje, a može mu se pristupiti kroz otvore iz krmenih kabina i podizanjem ulaznih skala, što je donekle i jedina zamjerka u interijeru.

Skale su izvedene u kontraštampi i nisu strme, dakle, taj je element dosta velik i kada se podigne malo nepraktičan, naročito kod intervencije oko motora po uzburkanom moru. Možda bi bilo praktičnije umjesto britvela ugraditi nekakve spojke tako da se cijeli može ukloniti s ulaza.

image
Ulazne skaline skiravju motorni prostor
Božidar Vukičević/Cropix

Za Oceanis 38 motor od 30 konjskih snaga čini se optimalnim. Ubrzava dosta ujednačeno, a podizanjem gasa brzina mu raste proporcionalno s brojem okretaja. Na 3000 okretaja plovi brzinom od 6,5 čvorova, a na 3750 okretaja postiže maksimalnih 7,7 čvorova.

Ugodno i udobno

Za vrijeme testa na moru je puhao lagani jugozapadnjak snage bofor do bofor i po, bez vala. Ipak, i to je bilo dovoljno da se primijeti kako na svaki pokret timunom reagira odmah i precizno. Istina, brzina nam se kretala između 2,5 i 3 čvora, ali baš se u tim uvjetima to i najbolje može uočiti.

image
S ovakvim brodom se može i brzo jedriti
Božidar Vukičević/Cropix

Malo je neobično što po kokpitu nema nikakvih konopa, sve je naprijed, a vinčevi za škote prednjih jedara povučeni su gotovo do kormilara. Kako su škota glavnog jedra i lantina iznad rollbara, svi u kokpitu su potpuno sigurni u bilo kojem, pa čak i iznenadnom manevru. Plovidba ovom jedrilicom je iznimno ugodna i udobna.

Prava je šteta što za vrijeme testa nije bilo više vjetra, jer je očito kako ovaj brod i u jedrenju ima što pokazati.

OSOBNA KARTA


Dužina                      11,50 m
Dužina trupa               11,13 m
Vodena linija               10,72 m
Širina                      3,99 m
Gaz               1,60/2,05 m
Deplasman        6095/6850 kg
Tank goriva               130 l
Tank vode                      330 l
Glavno jedro               32,70 m²
Genoa                      33 m²
Motor               Yanmar 30 KS
Kategorija               A8/B9/C10
Dizajn        Finot-Conq Architectes
Interijer        Nauta Design
Proizvođač        Beneteau, Francuska
Zastupnik               Ultra, Split
Cijena bez PDV-a        95.000 eura

KONAČNA OCJENA


PLUS
- police u kuhinji i salonu
- posebna tuš-kabina
- jednostavan i siguran u manevru
- udoban i komotan

MINUS
- malo palubnih gavuna
- skale na ulazu

21. studeni 2024 09:17