StoryEditorOCM

novo dobaPo cesti juri, a po moru glisira: američka tvrtka osmislila osobnu amfibijsku trokolicu!

Piše PIŠE MIOMIR ŠTRBAC
1. veljače 2023. - 08:33

Tvrtka s Floride Poseidon AmphibWorks, koja se bavi električnim pogonom nedavno je zaključila crownfunding kampanju kojom je prikupila novac za financiranje gradnje prototipa svoga osobnog amfibijskog vozila koje su nazvali Trident LS-1. Ovaj električni automobil na tri kotača moći će po cestama voziti prilično velikom brzinom, a kada zaplovi u moru, domet plovidbe i brzinu povećat će mu inovativna hidrokrila, uz čiju će pomoć glisirati s vrlo malim otporom vode.

Iako amfibijska vozila spadaju u specifična prometna sredstva koja mogu privući samo ograničenu potražnju, za ljude koji žive u blizini mora i na otocima ona mogu biti iznimno prikladan oblik dualnog načina prijevoza, a također služiti za razonodu i rekreaciju. Kad požele, mogu naime, jednostavno svojom trokolicom isploviti u ribolov, bez potrebe da izvlače čamac iz hangara, stavljaju ga na trailer i vuku autom do obale.

Jeftinija registracija

Novost je u cijeloj ovoj priči, jer amfibijski automobili su i ranije postojali, što je sukladno aktualnim trendovima tvrtka Poseidon odlučila svoje amfibijsko vozilo-plovilo u potpunosti elektrificirati, te ga ujedno učiniti cjenovno što prihvatljivijim. I to ne samo u smislu potrošnje struje. Naime, tri kotača pomažu da se Trident LS-1 može registrirati kao motocikl na tri kotača, a to je značajno jeftinija opcija u odnosu na registraciju automobila. A kad registraciju dobije i prođe tehnički pregled, ovaj amfibijski tricikl moći će svojim elektromotorima ugrađenim na sva tri kotača na cesti ubrzati od 0-96 km/h za oko pet sekundi, što je više nego dovoljna kopnena brzina.

Naravno, najljepša je stvar u tome što se cestovna avantura s vozačkom dozvolom bez problema može pretvoriti u morsku, s onom plovidbenom. Jer kada dođete do marine ili drugog zgodnog mjesta za porinuće, ostaje vam samo na kotačima se spustiti niz rampu ravno u more ili jezero, a za tu se svrhu može iskoristiti i zgodna pješčana plaža. Dva plitko postavljena krmena električna thrustera pomoći će dok amfibiju usmjeravate po pličini, a kad more postane dovoljno duboko, prednja dva thrustera podignuta iznad kabine jednostavno se preklope naprijed i spuste u plovidbeni radni položaj.

image

Visina hidrokrila može se regulirati ovisno o valovitosti mora

POSEIDON AMPHIBWORKS CO.

Krmeni se tada također mogu dublje uroniti okomitim spuštanjem prema dolje kroz prorez u trupu, nakon čega je Trident spreman za gliserski start. Jer čim sva četiri thrustera složno počnu raditi, plovilo će dobiti snažan potisak i ubrzo se izdignuti iznad površine, nakon čega će na hidrokrilima zaploviti brzinom od 56 kilometara na sat. Upravo ta osobina Tridenta LS-1, da plovi na hidrokrilima, čini ga posebno zanimljivim i praktičnim. Razlog je što bi klasična plovidba na trupu zbog golemog otpora učas potrošila baterije, a kako je otpor kod plovidbe na hidrokrilima minimalan, domet se značajno povećava. Tim više što su i brzine koje se ovako dosežu daleko veće. Zbog toga ova mala osobna amfibija i jest toliko zanimljiva, jer prva koja elektropogon za kopno i more udružuje s efikasnošću hidrokrila.

S otoka na kopno

Budući da u kabinu može primiti tri osobe, pri čemu ima dosta mjesta i za prtljagu, lako je zamisliti žitelje nekog našeg otoka bližeg kopnu kako sjedaju u autić ispred kuće, voze do obližnje rampe ili plaže, potom otplove do grada na kopnu, odvezu se autom u šoping ili obave potreban posao, a onda se na isti način vrate kući na otok. Skroz zgodno!

image

Bazični dizajn je definiran, konačni se može prilagođavati

POSEIDON AMPHIBWORKS CO.

Nije slučajno da se tvrtka Poseidon AmphibWorks ​nalazi na Floridi, čiji su južni dijelovi potencijalno najviše ugroženi postupnim rastom razine mora koje se sve više ubrzava. Stoga se očekuje da bi ovakva osobna vozila – plovila mogla biti zanimljiva većem broju ljudi. Problem će vjerojatno jedino biti cijena. Jer unatoč naporima da se ona maksimalno smanji, zbog suvremenih tehnologija i naprednih materijala što ih koristi Trident LS-1 procjenjuje se da će ona iznositi oko 95.000 dolara. To baš i nije malo, pa se i dalje traže načini za pojeftinjenje.

Kako god bilo, treba prvo pričekati da se izgradi i isproba prototip male amfibije i prezentira javnosti, a onda će odgovore na sve ostale dileme dati tržište. Bude li potražnja velika, cijena će se moći dodatno smanjivati. Naravno, vrijedi i obrnuto.

08. svibanj 2024 06:30