StoryEditor

testirali smoProizvod kakav mnogi nautičari odavno priželjkuju: ‘pametni dupin‘ vrhunski je brod i prvak praktičnosti

Piše Gordan Jelavić
6. ožujka 2021. - 07:59
Dizajnerski je pun pogodakBožidar Vukičević/Cropix

Od prvog susreta s Flipperom 900 Sport Top na sajmu u Dusseldorfu znali smo da će to biti pravi pogodak. Jednostavno, odmah se vidjelo kako je u pitanju proizvod kakav mnogi nautičari odavno priželjkuju. Devet metara dužine s dvije kabine su prava mjera za familiju (europske) srednje klase, a finski su majstori po svim kriterijima složili vrhunski brod.

Odvojena krmena kabina je prepoznatljivo obilježje sjevernjačke brodograditeljske tradicije, međutim ovoga puta su je tako vješto ukomponirali da se brod po linijama i konceptu savršeno uklapa u mediteranski stil. To mu je omogućilo možemo reći globalnu atraktivnost što je i cilj izvoznih ambicija škvera jer se od domaćih kupaca u Finskoj teško može očekivati da stoje u redu za barku koja s punom opremom može koštati i 200 tisuća eura.

Da utvrdimo gradivo, glisere Flipper, Aquador, Falcon i Bella gradi finski škver Bella boats. Do prije dvije godine bili su dio globalne grupacije Brunswick, a sada su u vlasništvu švedskog Nimbusa.

Po onome što smo u posljednje vrijeme zamijetili čini se kako im je promjena vlasništva jako dobro došla jer su Šveđani u naletu s nizom atraktivnih modela svojih brendova među koje još spadaju i Paragon i Alakin. U grupaciji radi oko 300 ljudi i u posljednje vrijeme kupe lovorike publike i kritike za avangardan dizajn.

Flipper 900 ST nema baš svemirski profil, ali je u mnogo čemu nadmašio razvikane konkurente u klasi. Najupečatljiviji dio vanjskog dizajna su velike bočne staklene plohe iz komada presvučene blago metaliziranim premazom tako da na suncu daju snažnu refleksiju. Na većim jahtama to je već standard, a nevelikom Flipperu iz daleka daje ozbiljniju auru.


Izvan sezone više sunca će uvijek dobro doći, no daleko veća pomoć za sparinu dolazi odozgora jer je salon natkriven platnenim krovom i to sklopivim električnim putem. Mehanizam ostavlja vrlo dobar dojam jer su okviri čvrsti i platno se u valovima uredno slaže u povišeni stražnji dio tvrdog krova. Rukohvati s unutrašnje i vanjske strane odlična su pomoć za sigurnost kao i zaobljeni okvir vjetrobrana. Taj rub izveden je decentno tako da previše ne smeta u pogledu dok stojeći upravljate brodom.

Sve na struju

Električnim putem se upravlja i masivnim blagovaonskim stolom u kokpitu koji lako posluži za formiranje sunčališta ili priručnog ljetnog ležaja dimenzija 220x110 cm. Krmeni prostor se naravno može potpuno zatvoriti s tendom. S prednje strane velikoga ležaja se nastavlja suvozačka klupa za dvoje s preklopnim naslonom, a prema krmi drugo sunčalište s dva naslona, jednim prema salonu i drugim električno podesivim iznad motornog prostora. Time se krmeno sunčalište može koristiti u dva smjera što je vrlo zanimljiv detalj.

Jedino nam se nisu svidjeli vertikalni nosači te konzole smješteni preblizu motorima i izloženi prskanju mora. Zglobni mehanizam se sigurno mogao izvesti bliže britvelama, a u konačnici na tako osjetljivom mjestu najpouzdanije rješenje bi bila mehanička poluga. Ne mora baš sve biti na botune.

Uz sklopivi krov najzanimljiviji konstrukcijski detalj je krmena kabina s vanjskim ulazom što je suprotno od uobičajenog koncepta ulaska ispod salona. Na ovaj način se dobila sve popularnija distanca među stanarima ili drugim riječima, roditeljima na odmoru omogućilo malo više privatnosti. Dimenzija krmenog ležaja je 200x140 cm, a visina 83 cm što je za djecu više nego prihvatljivo.

Iako je kutijast, prostor nije klaustrofobičan jer ima blagodat pogleda na brodske motore kroz veliku staklenu stijenku te svjetiljku i utičnicu. Vađenjem središnjeg umetka unutra se može i ugodno sjediti.

image
Klasičan raspored, vrhunska izvedba

Pramčana kabina zato je puno raskošnija s krevetom širine 163 centimetra, ukrasnim drvom i odlično tapeciranim stijenkama. Čak je šest izvora prirodnog svjetla, dva uzdužna na bokovima prekrivena zavjesama, dva dragocjena uska na uglovima stropa, te dva kvadratna na sredini od kojih se jedan može otvoriti na kipu i prekriti rolo-sjenilom.

Središnji dio se može izvaditi tako da kabina visine 170 cm s mesnatim naslonjačima može biti i udoban dnevni prostor. U tu priču se odlično uklapa noćni stolić s kožnom plohom, postoljem za čaše i FM radio prijemnikom za ugađanje atmosfere.

Raskošan interijer

Ormar s vješalicama je zanimljivo smješten u hodniku iznad klupice za presvlačenje nasuprot toaletnog prostora. Drvene stijenke hodnika, tapeti i izvrsna vrata (iako široka 44 cm) u skladu su s visokom razinom završne izrade primjetne u svakom dijelu broda. Tolaet je također moderno uređen s velikim pravokutnim umivaonikom i estetskim drvenim umecima.

U prostoru širine 100-110 cm i dužine 130 cm može se ugodno tuširati, ali samo sjedeći jer je visina 155 cm. Nekako smo se nadali da bi u brodu ove klase to moglo biti više, ali očito konstruktori nisu uspjeli dobiti još malo dubine u trupu. Potpalublje je od ostatka broda odijeljeno i zatamnjenim kliznim vratima kako bi se dobila potpuna privatnost prema putnicima u salonu.

Sva su gazišta presvučena izvrsnom tikovinom tako da je pravi užitak šetati po salonu. Bočni vanjski prolazi su zbog širine trupa od 3,15 metara prilično uski, ali tu je zato otvor u vjetrobranu za bržu komunikaciju s pramcem. Organizacija prostora u visinu omogućila je ugradnju velikog broja pretinaca kao i ladica uz dizelsko kuhalo i lavandin sakriven kliznom plohom koja se pretvara u produženu radnu površinu.

image
Lijep dizajn kupatila

Hladnjak je položen pod suvozačkom klupom tako da se šest osoba u blagavaonici može potpuno opustiti. Volumen stijenke u produžetku kuhinje je iskorišten za spremanje bokobrana što je značajno ubrzalo proceduru kod učestalog pristajanja.

Iako je uz dva moderna Mercuryja s elektronskim komandama to prava zabava, u brod je ugrađen i pramčani potisnik tako da se i početnici mogu brzo snaći u marini. Od elektronskih igračaka spomenimo Simradov elegantni multifunkcijski ekran i flapsove.

Skiper ima vrhunsku ergonomsku stolicu sa sklopivim donjim dijelom i izraženim bokovima. Kod je krov otvoren onda se može voziti i stojeći iako je preglednost u oba slučaja odlična. Treba samo voditi računa o dugačkim krmenim platformama koje imaju i drugu funkciju - zaštite motora. Svi će se složiti da je puno lakše i jeftinije popraviti malo plastike nego kućište motora.

Vrlo stabilan trup

Snaga od 400 konja za 3600 kilograma težak trup je više nego dovoljna, pogotovo za brod poput testnoga u čarterskoj floti gdje manje iskusan skiper lako može precijeniti velike brzine. Brod povišene konstrukcije, masivnog namještaja i dodatne opreme nema nisko težište i treba biti oprezan s naginjanjem.

Vrlo lako je doći do samoga ruba i premda je mnogima za volanom to atraktivno, putnici se s time vjerojatno ne bi složili. Duboki V-trup je vrlo stabilan i okretan kako i priliči modernom gliseru.

Puno snage na propelama može vas izvući iz mnogih situacija, ali s obzirom na to da je ovo primarno obiteljski brod, sportske ambicije je bolje isprobati na nekom bowrider modelu.

image
Jahtaški ugođaj u prednjoj kabini

Flipper je prilično brz i na 5500 okretaja smo ga lako potjerali do 37 čvorova iako ga V6 motori mogu povući još malo više. I potrošnja tada skoči s krstareće 2,5 litre po milji na četiri što je poželjno koristiti samo u slučaju nevere ili druge potrebe. S punim spremnikom od 380 litara možete računati na doseg od 150 milja što za jadranske prilike i udaljenosti znači tjednu investiciju od 500 eura.

Uz cijenu najma od 2500 do 3500 eura to bi bilo sve što vam treba za obiteljsku đitu na visokoj nozi. Jedrilice na prvi pogled možda izgledaju prostranije, ali užitak upravljanja ovakvim brodom je neusporediv. A ako vam se toliko svidi možete ga i kupiti, ovisno o dodatnoj opremi već za 160 tisuća eura.

OSOBNA KARTA


Dužina preko svega 9,45 m
Širina 3,15 m
Težina 3600 kg
Gaz 0,7 m
Spremnik goriva 380 l
Spremnik vode 120 l
Kategorija C/10
Motor 2xMercury 200 KS
Brodograditelj Bella Boats, Finska
Zastupnik Eco marine, Pirovac
Cijena 160.000 eura

OKRETAJI, BRZINA I POTROŠNJA


1000 4 6
1500 6 11
2000 8 17
2500 10 28
3000 14 39
3500 19 53
4000 25 64
4500 29 82
5000 32 117
5500 37 138

KONAČNA OCJENA


DOBRO
Krmena kabina
Električni krov
Funkcionalnost

LOŠE
Mehanizam sunčališta
Visina u toaletu

image
S dva Mercuryja žestoko potegne
18. travanj 2021 20:26