StoryEditor

CROATIA BOAT SHOWRaport s nautičkog sajma u Splitu: slab odaziv izlagača, osobito manjih brodica, nadoknađen je predstavljanjem nekoliko novih plovila po mjeri bogatijih kupaca

Piše Gordan Jelavić
24. travnja 2015. - 15:08
Zapadna obala pokazala se kao odličan izložbeni prostorBožidar Vukičević/Cropix, Nikola Vilić/Cropix, Vojko Bašić/Cropix

Nekoć najveći sajam u istočnoj Europi sveden je na lokalnu priredbu i da nije pomoći Grada Splita, koji je besplatno ustupio prostor Zapadne obale, zajedno s vodom i strujom vrijedan 150 tisuća kuna, pitanje je bili se 17. izdanje Croatia Boat Showa uopće održalo.

To je, nažalost, odraz gospodarskog trenutka i kupovne moći domaćih nautičara koji će vjerojatno u puno većem broju pohoditi Dane male brodogradnje u Podstrani gdje su dva tjedna nakon Croatia Boat Showa izloženi cijenom puno dostupniji brodovi. Sada kada je Grad Split ključni organizacijski faktor, možda je napokon došlo vrijeme da se te dvije manifestacije udruže i svima ponude ozbiljan proljetni sajam sposoban parirati uspješnom jesenskom Biogradu.

Novi Monachus

Manjak izloženih plovila dijelom je nadomješten kvalitetom, jer su se zastupnici potrudili dovesti najbolje što njihova matična brodogradilišta u ovome trenutku nude. Kao i proteklih godina, sve je na plećima uvoznika jer je uz maloga Vena izloženog na kopnu, jedini predstavnik hrvatske male brodogradnje bio mućki Monachus 45, predstavljen u nešto izmijenjenom izdanju naziva Issa.

Pharosova zaobljena retro-krma sada je kvadratna, čime se na 13 metara dugačkom trupu dobilo puno više prostora u kokpitu. Iz pozicije korisnika i ljetnog uživanja na otvorenom to je veliki dobitak, a jedino što se zapravo izgubilo je prepoznatljiva linija.

Unutrašnjost je ostala ista, s dvije ili tri kabine i dva toaletna prostora. Izloženi primjerak plavoga trupa je bogato opremljen s klima-uređajem i svom elektronikom i do registracije košta 400 tisuća eura.

Issu do brzine od 28 čvorova pokreću dva FPT dizelaša s elektronskim komandama snage po 365 konja. Svjetlo dana uskoro će ugledati i treća verzija Monachusa s gornjim mostom nazvana po još jednom dalmatinskom otoku - Korkyra.

Jahta trokatnica

Kao uzor bi svakako mogao poslužiti Monte Carlo 5, trenutno jedan od najprodavanijih flybridge modela u grupaciji Beneteau. Od 45 dosad proizvedenih primjeraka dva se ovih dana isporučuju na splitskom području. Naime, u trupu Monachusovih dimenzija (13,25x4,27 metara) francuski su konstruktori uspjeli napraviti pravu jahtu trokatnicu s impresivnom količinom životnog prostora.

image
Monte Carlo 5 našao je svoje kupce i u Hrvatskoj
Cropix

Na prvoj razini su tri kabine i dva toaletna prostora. Velika vlasnička kabina je smještena po sredini broda i osvijetljena s dva okrugla bočna prozora ispod kojih su velike klupe za odmor nakon spavanja. Uz dva ormara vlasniku je dodijeljena odvojena kupaonica. U pramcu je standardno bračni krevet s dva ormara i posebnim ulazom u toaletni prostor u koji kroz druga vrata mogu ući i korisnici treće kabine s krevetima na kat.

image
Luksuzni interijer Monte Carla 65
Cropix

Penjanjem uz stepenice ispod kojih je prostor za perilicu rublja, dolazi se do kapetanskog prostora i luksuznog salona za osam osoba. Dalje prema krmi je kuhinja okrenuta prema vani tako da s otvorenim kliznim vratima kuhar ili kuharica mogu komunicirati s gostima u vanjskoj blagovaonici.

Najveće iznenađenje je na krovu gdje se može udobno smjestiti desetak ljudi. Brod težak 15 tona pokreću dvije Volvo Pente IPS 600 koje na brzini od 18 čvorova troše skromnih 60 litara na sat. Cijena moderno dizajniranog Monte Carla je s porezom 650 tisuća eura.

Oni koji imaju novca kažu da za takav brod to nije puno. Za lakše poimanje vrijednosti spomenimo da je uz njega bio izložen i pet metara duži i metar širi brat Monte Carlo Yachts 65 s cijenom od 2,1 milijuna eura. S obzirom na to da se, ne gledajući luksuz i raskoš prostora, zapravo dobiju skiperska kabina u krmi i jedan toaletni prostor više, pitanje je koliko trostruko viša cijena drži vodu.

image
Monte Carlo Yachts 65 košta dva milijuna eura
Cropix

Amerikanac iz Poljske

Zastupnik tih jahti, Nautika centar Nava može se smatrati i neformalnim suorganizatorom sajma, jer uz činjenicu da je njihov ured na Zapadnoj obali, po broju i vrijednosti plovila sudjelovali su s više od polovice izložaka. Na prvom mjestu je to cijela gama glisera Beneteau, od nove generacije Flyera 6 i 7 Sundeck do popularnih Antaresa 6.80 i 7.80. Za ljubitelje klasike uz Flyera 12 izložen je i Swift Trawler 34 koji je proteklih godina bio pravi hit među iskusnim moreplovcima.

Kao zastupnik američkog Sea Raya, NC Nava se suočava s visokim tečajem dolara, no zato su modeli napravljeni u Poljskoj vrlo konkurentni. Tako najnoviji model Sea Ray 19 SPX do registracije košta samo 37 tisuća eura, a osim benzinskog motora snage 135 KS u šest metara dužine uključeno je čak 10 sjedaćih mjesta. Uz niz američki praktičnih tehničkih rješenja teško je zamisliti bolji brod za odlazak s društvom na kupanje.

image
Sea Ray 19 SPX s motorom košta 37 tisuća eura
Cropix

Uz opisane brodove vrijedi istaknuti njihove dvotrupce Lagoon 52 i moderno dizajnirani Lagoon 39 koji je napokon stigao u Hrvatsku. Standardne četiri kabine i toaletna prostora čine ga vrlo isplativim za čarter, pogotovo uz cijenu od 300 tisuća eura. Spomenimo i da je od plovila na dva trupa bio izložen i 24 metra dug party brod Summer Blues koji proteklih godina uveseljava turiste u splitskom akvatoriju.

Tisuću Jeanneaua

Jedriličarske boje branile su dvije prodajno-čarteraške tvrtke. S 22 godine tradicije i tisuću prodanih Jeanneau plovila Euromarine je jedan od najuspješnijih zastupnika na domaćem tržištu. U Splitu su nastupili s tri jedrilice Sun Odyssey - 349, 439 i 469.

Sve tri s trupovima nove generacije, velikim platformama, dvostrukim kormilima, prostranim kokpitom i svijetlim interijerom. Izrađeni su kvalitetno za dugogodišnji čarter, ali i s odabirom drugačijeg rasporeda interijera lako se prilagode prohtjevima vlasnika. Osnovna cijena najmanjeg modela koji se nudi i u verziji s tri kabine je 80 tisuća eura dok raskošni 469 bez poreza košta 210 tisuća eura.

image
Jeanneau Sun Odyssey 349 na testu se pokazao vrlo brzim
Cropix
image
Ispod palube ima tri kabine
Cropix

Uz jedrilice su izloženi višestruko nagrađivani Prestige 500, te dva manja glisera, Merry Fisher 755 u paketu s Yamahom 150, te Cap Camarat 7,5 WA s Hondom 250. Više luksuza pod jedrima ponudila je samo 17 metara dugačka Hanse 575 osnovne cijene 355 tisuća eura. Ta impresivna ljepotica ravne palube s pet kabina i toaletnih prostora predvodila je flotu te rastuće njemačke grupacije.

Uz već poznate Hanse 505, 415, 345 i Dehlera 38, novost je Hanse 455 usklađen s novim dizajnerskim smjernicama ostalih modela. U odnosu na prethodnika oznake 445 trup je produžen na 13,55 metara, ali je interijer s tri ili četiri kabine, te tri toaletna prostora ostao isti.

Najveće promjene su u krmenom kokpitu s većim ležajevima, kormilarskim stupovima, pramčanom sunčalištu i jarbolu visokom 20,6 metara zaslužnom za 10 kvadrata veću površinu jedara. Cijena ovog jakog čarteraškog aduta bez poreza je 170 tisuća eura.

Gumenjaci za čarter

Zastupnik Hansea, tvrtka Croatia Yachting, uključila se i na tržište gumenjaka. Prvenstveno tražeći idealan gumenjak za opsluživanje svoje flote jedrilica, odabrali su poznatu tvrtku Italboats iz Milana s godišnjom produkcijom od 200 plovila prisutnih širom Europe.

U skladu s talijanskom tradicijom brodovi su atraktivno dizajnirani, prostorni i kvalitetno izrađeni, a za srednji cjenovni razred su vrlo fleksibilni s personalizacijom jer kupac može birati između 20 kombinacija boja trupa, tubusa i presvlaka, te tri vrste skiperskih sjedalica. Duboki V-trupovi mogu nositi snažne motore pa su plovila vrlo brza čak i po zahtjevnim vremenskim uvjetima.

U Splitu su izložena dva modela, rasni Stingher 800 GT osnovne cijene bez motora 32 tisuće eura i upola jeftiniji Predator 570 Avantgarde. Na Stinghera dimenzija 800x300 cm teškog 1230 kilograma je ugrađena Yamaha 300 za jurnjavu brzinom od 46 čvorova ili ugodan prijevoz maksimalno 12 putnika. Manji je model novitet predstavljen prošle godine na sajmu u Düsseldorfu. U vanjskim mjerama 570x258 centimetara ugrađeno je sve potrebno za ljetnu plovidbu.

image
Talijanski Stingher novost je na našem tržištu
Cropix

Uz sunčalište na pramcu koje završava naslonom na sportskoj konzoli i krmena klupa se može rasklopiti u ležaj tako da se na Predatoru istodobno može odmarati petero ljudi. Krmeni završeci tubusa su prekriveni plastikom tako da je gazište oko klupe i motornog prostora veliko i sigurno. Maksimalna snaga motora je 140 konja.

Dobitni Joker

Specijalisti za gumenjake iz trogirskog Aventura doveli su u splitsku Gradsku luku flotu predstavljenu na sajmu u Zagrebu. Pet modela predvođeno je crvenim Jokerboat Mainstream 800, milijun kuna vrijednim ljepotanom s unutrašnjim dizelašem Hyundai S2 snage 270 konja. Luksuzni i ekstravagantni Joker širine 3,2 metra težak 1200 kilograma može nositi čak 16 putnika.

image
Joker Boat Mainstream 800 svakoga ostavlja bez daha
Cropix

Društvo su mu pravila dva Clubmana dužine 24 i 22 stope na Hondin pogon, posljednji s motorom i opremom vrijedan 50 tisuća eura. Poseban interes izazvali su praktični bajboti Surmarine koji su se odlično uklopili u okruženje velikih motornih jahti vezanih u obližnjoj ACI marini.

Unatoč malim dimenzijama imaju centralnu konzolu, a uz živahne i štedljive Lean Burn Suzukije opremljeni su i veslima za nečujno šuljanje među jahtama. Lokalni zastupnici Yamahe predstavili su ih u paketu s gumenjacima Lomac i Nuova Jolly. Tristotica krasi Adrenalinu 7,5, a Yamaha 250 Princea 23. Atraktivna crvena Adrenalina, jedan od najhrabrije dizajniranih modela proteklih godina s ukupnom cijenom od 89 tisuća eura upala je u oko mnogim ljubiteljima brzine.

Za kraj smo ostavili predstavnike skandinavske male brodogradnje, posljednjih godina vrlo popularne na Jadranu. Na prvom mjestu je finska Targa s modelima 27.1 i 44. Manja je po riječima zastupnika najopremljenija u povijesti što je velika stvar jer trup koji se proizvodi od 1991. godine nosi redni broj 365. Cijena bez poreza je 250 tisuća eura što je za brod dužine 8,90 metara zaista mnogo.

Uz Volvo Pentu D6 maksimalne dopuštene snage od 330 konja unutra je ugrađen generator, grijanje, dizelsko kuhalo, vinčevi, bogati paket elektronike, reflektori, kožna sjedišta s amortizerima...

Najbolje iz Finske

Tako nakrcana mala je zasjenila čak i luksuznu stariju sestru Targu 44 s Rollse Royce mlaznim pogonom koja je u tri sezone prevoženja turista po Dalmaciji napravila tri tisuće radnih sati što se po malo čemu može primijetiti. Veliki interes posjetitelja izazvao je njihov sunarodnjak Finnmaster T8, mlađi brat Grandezze 27 koju smo prošle godine predstavili.

Za razliku od dizelskom Volvo Pentom pogonjene obiteljske jahtice, T8 je rasni sportaš s izvanbrodskom Yamahom 300. Osam metara dug i 2200 kilograma težak gliser s tim motorom s lakoćom dostiže 40 čvorova i pruža obilje zadovoljstva u plovidbi. Bogato opremljen i punim drvom oplemenjen kokpit oduševljava u svakom dodiru. Unatoč otvorenom konceptu, pod kabinom ima četiri mjesta za spavanje.

Uz pramčanu kabini s ležajem od gotovo 2x2 metra, pod krmom je krevet dimenzija 180x110 centimetara. Naravno, toaletna kabina je odvojena i uz velike staklene površine na bokovima opći dojam unutrašnjosti je odličan.

Na ovogodišnjem sajmu u Londonu T8 je proglašen brodom godine u kategoriji Perfomance & Sportboats. Cijena toga zadovoljstva je s porezom i prijevozom 126 tisuća eura. S istim motorom opremljen je i Nordkapp Enduro 760, sportska verzija modela Noblesse koji smo s nešto slabijim motorom predstavili prošle godine. Razina kvalitete je ista, a promjene se odnose na raspored u kokpitu, centralni roll bar i visinu bokova s atraktivnom staklenom površinom. U unutrašnjosti je veliki ležaj s WC školjkom skrivenom ispod kreveta. Cijena do registracije je 70 tisuća eura.

image
Nordkapp Enduro 760 čistokrvni je norveški sportaš
Cropix

VIŠE FOTOGRAFIJA SA SAJMA POGLEDAJTE U NAŠOJ FOTOGALERIJI GORE.

Brod za surfanje


Na prvi pogled običan američki gliser Mastercraft X55 pokazao se kao pravo iznenađenje. Koliko god to suludo zvučalo, glavna funkcija toga broda je proizvodnja valova.

Naime, predviđen je za sportove na vodi i između ostalih za u SAD-u vrlo popularnu disciplinu wake surfing. Dakle, brod pri brzini od desetak čvorova velikim flapsovima gura more u jednu od strana i kandidatu na dasci iza broda omogućava plovidbu brzinom broda.

Iako se u početku daskaš koristi konopom, nakon što uspostavi ravnotežu on mu nije potreban jer može samostalno jahati na valovima kao da je na pacifičkim valovima u Kaliforniji. Vještiji su ustanju izvoditi razne trikove i zabavljati se satima bez ikakva kontakta s brodom.

Zbog male brzine, ova je disciplina navodno puno sigurnija od wake boardinga gdje je za daskanje potrebna brzina od preko 20 čvorova.

Inače, Mastercraft X55 bez poreza košta 160 tisuća dolara dok se testirani primjerak s tristtotinjak radnih sati prodavao za 100 tisuća eura. Na suhome je bio izložen i manji model NXT20 s cijenom od 77 tisuća dolara + PDV. U oba broda su moćni benzinci marke ILMOR.

Tender iz Vranjica

 

Lightwave 5.5 Tender, proizvod je britanske grupacije Abel Yachts koja među ostalim upravlja i brodogradilištem Outer Reef koje u Vranjicu pored Splita gradi motorne jahte Trident dužine 17 metara.

Bajbot dužine 5,5 metara mlazni pogon s motorom snage 143 KS brod težak 750 kilograma pokreće do maksimalne brzine od 37 čvorova. U širini od 1,8 metara ima mjesta za čak osam putnika.

Oni kojima ne smeta buka, a žele veću autonomiju iz spremnika od 75 litara mogu odabrati i dizelski motor iste snage. Po narudžbi je već napravljen i ekskluzivni model od karbona s električnim pogonom. U osnovnoj verziji sa stakloplastičnim trupom cijena tendera je 40 tisuća američkih dolara.

14. kolovoz 2022 18:15