StoryEditor

Đita bez gorivaRazvoj tehnologije omogućio je širu primjenu strujnog pogona brodova, sa stručnjacima smo pričali o njegovim dometima i ograničenjima

Piše Gordan Jelavić
25. rujna 2021. - 07:59
Za električni vanbrodski motor potrebno je veliko skladište baterija

Električni pogon na brodovima nije nepoznanica. Prvo električno plovilo na baterije izgradio je njemački fizičar Moritz von Jacobi u St. Petersburgu 1839. godine. Plovilo dugo sedam metara prevozilo je 14 putnika brzinom od tri čvora po rijeci Nevi. Prvi električni brod pogonjen s tri dizel-električna generatora snage 89 kW također je zaplovio u Rusiji, davne 1903. godine. Riječni tanker težak 800 tona, dug 75 metara, postizao je brzinu od 8,3 čvora, a nosio je ime Vandal.

Danas su elektromotori standardna propulzija putničkih brodova i mnogih trajekata.

Najveći putnički brod na svijetu Queen Mary 2 koristi četiri elektromotorna pogona ukupne snage 21,5 megavata.

Tehnološki izazov

Prema danas dostupnoj tehnologiji, Elanovo plovilo gliserskog...

item - id = 1129805
related id = 0 -> 1128936
related id = 1 -> 1070574
25. listopad 2021 21:58