Od velikih igrača kao što je Beneteau uvijek se očekuje pomicanje granica, što nije nimalo lagan posao. Tehnologija izrade i materijali su već godinama isti, motori također, a koliko god se pisalo o promjenama životnih navika nautičara, potrebe za brodskim prostorom se mogu svesti na tri cjeline - mjesto za objed, ležaj i wc.
S takvim zadanim parametrima jedini slobodan prostor za revoluciju je u vanjskom dizajnu, pa su se menadžeri francuskog giganta odlučili za neuobičajen potez - pored stotina vlastitih inženjera angažirali su vanjske suradnike iz tvrtke Style & Design, specijalizirane za industrijski dizajn, u prvom redu automobila.
Rezultat je značajan odmak od dosadašnjeg pojma oblikovanja broda i razlog što je novi Flyer protekle zime bio jedan od najzanimljivijih noviteta na tržištu.
Putokaz za budućnost
Nakon pompoznog predstavljanja na prošlom nautičkom sajmu u Parizu, stekli smo dojam kako bi se zaista moglo raditi o putokazu za mnoge druge brodograditelje. U moru sličnih modela nova generacija Flyera je odskočila i kupcima pod velikim simbolom konjske glave na pramcu i bokovima ponudila nešto novo. Na istoj bazi su napravljeni modeli Sportdeck i Spacedeck, te Sundeck s kabinom kojeg smo isprobali.
Trup dužine šest metara nikad nije izgledao veći, prvenstveno zbog kvadratnog dizajna, kratkog pramca i trupa okomitih stranica s maksimalno iskorištena sva 252 centimetra širine, ključne zbog jednostavnijeg cestovnog prijevoza. Sa sivim i smeđim detaljima na trupu i u interijeru postignut je kontrast za snažan vizualni efekt, kako u marini tako i na pučini.
Ništa bez tende
Pripadnost gornjoj brodograditeljskoj klasi primjetna je već kod prolaska kroz efektna vratašca od inoksa s lijeve strane kokpita. Uz mali motorni prostor su gavun i obvezne sklopive ljestve. Krmom dominira valjkasti naslon široke klupe namijenjene za tri osobe.
Jednostavnim preklapanjem sjedišta klupe za 180 stupnjeva dobije se lijepo sunčalište kojem nedostaje samo madrac. Čvrsto izvedena klupa ima i pomičan središnji dio kako bi se motor mogao potpuno podignuti iz mora, a njezin unutrašnji volumen iskorišten je za gavun s prednjim poklopcem. Najveći spremnik je pod nogama koji se s dva amortizera lako podigne.
U plovidbi putnici gledaju u leđa skiperu i suvozaču, no kad se stolice okrenu za 180 stupnjeva i spuste na donju razinu dobije se mala blagavaonica. U rupu u sredinu kokpita može se postaviti čelična noga za ovalni plastični stol s postoljima za četiri čaše.
Kao i kod svih plovila ovakvog tipa tenda spada u dio dodatne opreme koji se svakako mora naručiti jer i najbolji objed pod žarkim suncem presjedne. Sjedalice su inače vrlo kvalitetno izvedene i presvučene modernim materijalom koji se brzo suši.
S podešavanjem visine i mogućnošću preklapanja, te fiksnim osloncem za stopala jednostavno je pronaći idealan položaj za upravljačem. Na konzoli je posebno naglašen automobilski stil francuskih dizajnera. Veliki kožni upravljač, velika ručica gasa, te instrumenti na crnoj podlozi po mjeri su ljubitelja sportske vožnje.
Na mjestu gdje bi inače bio desni prolaz prema pramcu je duboka polica za osobne dokumente i druge dragocjenosti. Ravni zatamnjeni vjetrobran ne pokriva bočne dijelove konzole već samo prednju plohu pa su putnici izloženi bočnom vjetru. I rukohvat od inoksa oko vjetrobrana je prilično udaljen pa su za siguran prihvat oko konzole postavljena dvi bočne cijevi.
Do pramca se dolazi širokim prolazom s tri velike stepenice. Prostor za sunčanje je prekriven debelim jastucima i osiguran visokim rubom i rukohvatom uokolo cijelog ruba pramca. Manevarski prostor za sidro je zbog dizajna broda skučen pa se između jastuka vidi samo Lewmarovo sidreno vitlo dok je mali sidreni spremnik skriven ispod posebnog jastuka.
Niska kabina
Niska linija broda i komfor ravnog sunčališta ograničili su prostor u kabini pa je tako uz impresivne dimenzije ležaja od 230x200 centimetara visina stropa svega pola metra. Za brod vrijedan 50 tisuća eura ipak bismo očekivali malo više zraka iznad glave. Raspored interijera i jastuka omogućava i sjedenje u kabini, no s niskom stropom to nije baš ugodno. U tomu bi svakako pomogla ugradnja stropnog prozora koji bi uz svjetlo donio i malo zraka u slučaju da se vlasnik odluči za ugradnju wc školjke. Sam ulaz u kabinu je klasično riješen preko velikih kliznih vrata.
Za razliku od kabine, tehničko rješenje trupa nas je oduševilo. Nova generacija već poznatog Air Step koncepta poznatog po sloganu stabilnost, sigurnost i komfor, sada je još unaprijeđena po pitanju držanja mora u okretima. Inovativno oblikovan trup ravne krme i oštrog pramca najbolje je što se danas nudi na tržištu i sigurno će poslužiti kao uzor budućim brodograditeljima.
S Hondom 200, maksimalne dopuštene snage, brod se vrlo jednostavno obračunao. Bez ikakva posrtanja i klapanja već na pola gasa i vlastitom zračnom jastuku ide 20 čvorova što je za štedljivo krstarenje vrlo prikladno. Lakoća kojom se brod kreće kroz vlastite i tuđe valove je impresivna i ulijeva povjerenje čak i za sraz s uzburkanim otvorenim morem. Na punom gasu Flyer težak 1300 kilograma postiže 42 čvora, poput nekih sportskih gumenjaka i pri toj brzini ne gubi na upravljivosti što je najbolji mogući kompliment konstruktorima.
Jedino gdje se osjeti težina motora od 270 kilograma je plovidba unatrag gdje brod kupi malo više mora od očekivanog. Vjerujemo da bi za prosječnog korisnika sasvim dovoljno bilo i 150 konja. Prvi Beneteau Flyer predstavljen je prije točno 30 godina i možemo zaključiti da je stigao nasljednik dostojan toga prestižnog imena.