StoryEditor

testirali smoTalijanska škola u punome sjaju: Ranieri Next 285 ima onaj ‘wow‘ efekt nužan za svakoga tko želi ušteđevinu uložiti u ploveću vikendicu

Piše Gordan Jelavić
31. ožujka 2021. - 14:27
Ranieri Next 285 LXRanieri International

Jedan od najuzbudljivijih dijelova jesenskog hodočašća u Genovu su premijere novih modela. Najviše se na toj glamuroznoj nautičkoj fešti potrude Talijani želeći na svom terenu impresionirati konkurenciju i posjetitelje iz cijeloga svijeta.

Među najagilnijima je proteklih godina Ranieri International, obiteljski škver s pola stoljeća tradicije smješten na samome potplatu talijanske čizme, u kalabrijskom gradu Soveratu. Uz za taj kraj tipične otvorene glisere, 2014. su proširili asortiman na gumenjake Cayman, te prije pet godina na luksuzniju liniju Next koja je naišla na odličan prijem publike. Ukupno 36 različitih modela prodaju posredstvom zastupnika u 30 država svijeta - svakako respektabilna brojka.

Uz popularne Voyagere i Shadowe, upravo linija Next privlači najviše pažnje zbog avangardnijeg dizajna i visoke razine kvalitete i opremljenosti.

Next 285 LX nije najveći, ali je po sudu mnogih kolega novinara njihov najzanimljiviji brod. Dužinom trupa od osam metara spada u kategoriju lako upravljivih glisera, a s druge strane uz pramčani ima i krmeni ležaj nužan za obiteljske potrebe. I cijena od 89 tisuća eura (bez poreza i motora), čini ga dostupnim zapadnoeuropskom srednjem sloju kupaca.

Odmah smo se nakon dolaska predbilježili za test iako je i za domovinu ciklone rijetko viđena južina tih dana harala Ligurijom. U jednoj rupi bez padalina uskočili smo u brod s nekoliko kolega iz drugih europskih redakcija i napravili kratki đir izvan spasonosnog lukobrana. Vrijeme je bilo vrlo loše s valovima od metra i pol pa uz ovaj test donosimo uglavnom fotografije istoga broda snimljene u daleko boljim uvjetima.

Velika snaga

Kako smo mogli pročitati na cjeniku, izložbeni primjerak je imao dvadesetak tisuća eura dodatne opreme – srebrni gelcoat, umjetnu tikovinu, sklopive klupe, komplet jastuka, paket elektronike, led rasvjetu unutra i vani, utičnicu za 220... No to nije sve što se na Ranierija može nadograditi.

Od skupljih stavki valja izdvojiti tri opcije nadgrađa (roll-bar, tvrdi i meki krov), karbonske štapove za tende, klima-uređaj, električno-hidraulični volan i još detalja s kojima bi brod mogao koštati blizu 200 tisuća eura. Takva razina opcija omogućava stvaranje jahtaškog ugođaja na samo tri tone teškome brodu.

Za te gabarite iznenađujuća je i homologacija za dva motora od ukupno 600 konja. I ugrađena dva bijela Verada 250 po našem su dojmu prejaka jer V8 motori zapremnine 4600 kubika imaju pravi kamionski okretni moment i sa svojih 550 kilograma prilično opterećuju krmu. S takvom silom se petero ukrcanih putnika ni ne osjeti i brod već na 2500 okretaja ispravljenog pramca glisira.

Mali gas i jak vjetar dodatno naglašavaju rad mirnog i gotovo nečujnog Mercuryja. Buka motora se ni na većem gasu značajno ne pojačava, ali brojke na Simradovu ekranu zato nezaustavljivo rastu sve do 45 čvorova. Po ravnijoj cesti bi se moglo potegnuti još malo brže iako bi i u normalnim okolnostima to malo kome palo na pamet. Nije toliko stvar sigurnosti jer je Ranieri iznimno stabilan, već nerazumnog paljenja novčanica kroz potrošnju od 172 litre goriva na sat, odnosno 30 kuna u minuti.

Racionalnim spuštanjem doživljaja na 4000 okretaja potrošnja je upola manja uz još uvijek solidnu brzinu od 30 čvorova. Dakle, tri litre po prijeđenoj milji bi bio optimalan režim rada što je za 500 konja prilično dobar rezultat. Razina buke u tom režimu je 82 decibela, a kolege su po bonaci izmjerile da od nule glisira za 3,5 sekunda, te do 40 čvorova za 12 sekunda. Izniman rezultat.

Talijanski brodograditelji tvrde da je razlog dobrih rezultata njihov patentirani Air Step trup s dvije stepenice. Na ovome modelu je ugrađena arhitektura povećanih usisnih kanala druge generacije najbolje vidljiva dok je brod na kopnu. Uzdužna rebra s poprečnim zubima noćna su mora za svakoga tko je ikada brusio tvrdi intonak, ali u Ranieriju su nakon svojih pozitivnih iskustava to rješenje primijenili čak i na manjim modelima gdje su razlike minimalne. Po njihovu mišljenju najveće blagodati ostvarene su u stabilnosti na valovitom moru i nižoj potrošnji.

Naše iskustvo skakanja po velikim genovskim valovima je unatoč povremenim prskanjima bilo vrlo pozitivno. Brod je prštao od snage i vrlo dobro se nosio s neuobičajenim uvjetima za glisiranje. Za točnu procjenu učinaka njihova stepenastog koncepta trebalo bi detaljno usporediti podatke s onima u idealnim uvjetima kao i s brodom klasičnog trupa sličnih gabarita.

Svakako vrijedi pohvaliti velik trud uložen u znanstveno istraživanje i razvoj takvih rješenja čime se pokazuje ozbiljnost u poslovnom, pa i marketinškom pristupu.

Dašak ekstravagancije

Dok se hidrodinamikom bave inženjeri, budući korisnici Ranierijeve 285-ice će najviše cijeniti udobnost i materijale iskorištene u pretvaranju plastičnoga broda u ugodno taktilno iskustvo. Kokpit obložen Seadek umjetnom tikovinom je vrlo ugodan za hodanje, sa ili bez cipela na nogama. Sivkaste je boje (po katalogu Sahara Camel) pa se slaže s bokovima u atraktivnom srebrnom gelcoatu. Kruta, a opet udobna kožna sjedala presvučena su također uzorkom Camel, jednom od deset opcijskih, uglavnom pastelnih boja iako se za ekstravaganciju nude i tirkizna i jarko crvena.

Bez obzira na visoku klasu opreme u pitanju je ipak brod od osam metara pa je i konstrukcijski trebalo pažljivo planirati svaki centimetar. Značajnu ulogu o štednji prostora imaju tri preklopne stolice koje zajedno s krmenom klupom tvore malu blagovaonicu. Presvučene su istim kožnim uzorkom, a čelični mehanizam ulijeva povjerenje da će dugo trajati.

Dizajnerski upečatljiv element je i plosnati inoks primijenjen na svim mogućim mjestima osim okviru vjetrobrana gdje je ipak malo zaobljen. Cijela ograda se može inbus vijcima skinuti s postolja što je već godinama Ranierijev recept za lakše održavanje.

Plosnati rukohvati su vrlo efektni, ali na krmenim platformama nisu baš idealno rješenje, pogotovo s otvorenim završecima kao prijetnjom za svaki konop. Skloniji smo rješenju u kojem kraj rukohvata zatvara krug prema plastici. Zanimljivo je rješenje bez otvora na pramcu gdje je postavljeno gazište također obloženo Seadekom. Pramčano sunčalište je izvedeno sve do ruba i u kombinaciji s profiliranim naslonjačem pod vjetrobranom čini lijep prostor za odmor.

Bočni prolazi su široki i zahvaljujući dvjema stepenicama dovoljno visoki za sigurno kretanje oko masivnog kuhinjskog bloka s lavandinom i plinskim kuhalom na stražnjoj, te hladnjakom i spremištem na prednjoj strani pod skiperovim nogama. To ograničava dostupnost hladnoga pića u plovidbi, no osiguralo je smještaj dodatne sjedalice u krmi. Iako se ne čini uobičajenim, možda se mogla razmotriti opcija vodoravnog hladnjaka s vratima ispod te sjedalice.

Osam prozorčića

Prolaskom kroz tamna klizna vrata pored odlično složene skiperske konzole otvara se pristup strmim dizajnerskim stepenicama s kromiranim nosačem i četiri gazišta, te petim kao dnom potpuno tapecirane kabine. Na tome se mjestu može ugodno stajati i nasuprot ormarića komotno presvlačiti. U sredini pramca je sklopivi stol za dobivanje ležaja, a u krmi je dodatni ležaj za dvoje.

Kupatilo s ogledalom na unutrašnjoj strani vrata također je moderno dizajnirano i pogodno za tuširanje. Sve je puno drva i unatoč skromnim dimenzijama lijepo složeno. Malih okruglih prozora za zrak i svjetlo je ukupno osam i obavit će korektno svoj dio posla iako smo posljednjih godina navikli na veće staklene plohe.

Ranieri Next 285 najbolji je primjer onoga što talijanska mala brodogradnja trenutno nudi u klasi obiteljskih glisera s četiri ležaja. Na prvi pogled ima onaj wow efekt nužan za svakoga tko želi uložiti 150 tisuća eura ušteđevine u ploveću vikendicu. Optimalne je veličine za manevriranje, raskošno opremljen, a s odabirom moćnih motora može za krmom ostaviti većinu konkurentskih brodova na tržištu.

OSOBNA KARTA


Dužina preko svega 8,80 m
Dužina trupa 7,98 m
Širina 2,85 m
Težina 3000 kg
Gaz 0,7 m
Spremnik goriva 520 l
Spremnik vode 130 l
Kategorija C/12
Max. motor 2x300 KS
Brodograditelj Ranieri International, Italija
Zastupnik Moto-nautika, Slovenija
Cijena bez motora i PDV-a 89.000 eura

OKRETAJI, BRZINA I POTROŠNJA


1000 5 10
1500 6 16
2000 8 26
2500 10 36
3000 14 42
3500 26 72
4000 31 86
4500 36 103
5000 37 167
5500 45 172

Konačna ocjena


DOBRO
Funkcionalnost
Opremljenost
Performanse

LOŠE
Oštri završeci rukohvata
Pozicija hladnjaka
Veličina prozora

14. travanj 2021 14:31