Početkom 2017. godine Beneteau je dosadašnji uspješan model Antares 6.80 zamijenio Antaresom 7, također predviđenim za izvanbrodske motore. Osim izmjena u podvodnom dijelu trupa, koje bi trebale poboljšati karakteristike plovidbe, novim dizajnom postigao se veći kokpit i više mjesta u kabini.
Dužina trupa povećana je samo nekoliko centimetara, no ukupna dužina brodice sada je veća za cijeli metar. Naime, velike platforme na krmi, a na pramcu šperun podignut iznad nosača sidra, standardan su dio opreme. Te naizgled male izmjene na ovolikoj brodici mogu značiti mnogo.
Slobodan prolaz
Šperun iznad sidra otvara slobodan prolaz preko pramca, a kod priveza pramcem za niske rive tu su sklopive skale koje olakšavaju ukrcaj. Lančanik je za ovoliku brodicu izuzetno velik i odlično dizajniran. Po sredini je nosač na kojem je plitki vertikalni sidreni vinč, a sve to natkriva velika portela, podignuta tako da se uklapa i slijedi linije kabine.
Naprijed ima mali otvor iz kojeg viri samo struk uglavljenog sidra, a sve to je ispod razine kabine po kojoj se gazi. Time se postiglo da je cijela pramčana paluba u istoj razini i umetanjem za to predviđenih jastuka može biti veliki ležaj za sunčanje. Veći prostor otvara i niska pramčana ograda, nakrivljena prema van tako da prati krivulju zaštitne rubne lajsne.
Brodicama s većim izvanbrodskim motorima nije praktično pristajati krmom na obalu, a ovdje je to riješeno velikim krmenim platformama koje dosežu gotovo do ruba motora. Ovako velike praktične su i pri izlasku iz mora. Dovoljno su velike da se na njima možete komotno obrisati, pa čak i skinuti ronilačko odijelo, a da nepotrebno ne smočite kokpit.
Kokpit je za ovoliku brodicu izuzetno velik. Na krmi široko sjedalo, a u opciji i montažno L sjedalo, kakvo smo imali i na testiranoj brodici. Umetanjem metalne rešetke i postavljanjem jastuka predviđenih za to cijeli se kokpit može preinačiti u još jednu veliku površinu za sunčanje.
Klizeće sjedalo
Veliki gavun ispod portele u podu kokpita dovoljno je velik za svu tu opremu. Brodice s velikim izvanbrodskim motorima prisiljene su na nekakav kompromis između prostora za glavu podignutog motora i funkcionalnosti ili veličine kokpita. Ovdje je to riješeno vrlo domišljato.
Krmeno sjedalo postavljeno je na šine i može se pomaknuti prema naprijed, a s prednje strane sjedala spuste se noge, koje ga drže. Istina, ovako je prostor u kokpitu nešto manji, ali u njemu se još uvijek može komotno sjediti.
Interijer je naizgled jednak, međutim, samo jednom izmjenom koncepcija se malo promijenila, ali se time znatno dobilo na komforu. Kompletno je izveden u kontraštampi, a prolaz od ulaza prema potpalublju dijeli salon na dva dijela.
Desno je kuhinjski blok na kojem je kormilarevo sjedalo i pred njim komotan i pregledan komandni pult, a lijevo podignut salonski stol s dva široka nasuprotna sjedala.
Na bočnoj stijenci krmenog sjedala je manji ormarić u kojem su svi glavni prekidači, a na prednjoj stijenci portela koja otvara znatno veći volumen, razdvojen pregradom. U dijelu bližem glavnim sklopkama je razvodna kutija sa svim osiguračima i visokom je pregradom odvojena od prostora za opremu koja ne mora uvijek biti pri ruci.
Lako manevriranje
Pajoli u prolazu i pod stolom otvaraju pristup tankovima i velike gavune u santinama. U odnosu na prethodni model, uklonjena je pregrada između salonskih sjedala i potpalublja. Osim što se ovako cijeli prostor čini znatno većim, ovim se dobilo i na funkcionalnosti. Sada se nasloni prednjih sjedala mogu okrenuti, pa ona u plovidbi, jer pregrada više ne smeta nogama, mogu biti orijentirana i prema naprijed.
Pramčani ležaj više nije V-oblika, nego je postavljen po dijagonali, te se ispod komandnog pulta oslobodio prostor za toaletnu kabinu s ugrađenim brodskim WC-om.
Istina, u kabini nije puna stajaća visina, ali je dovoljno komotna. Jedina zamjerka dala se primijetiti prilikom isplovljavanja, premda je i ovo poboljšanje u odnosu na prethodni model.
Naime, kaštanjole krmenih priveza su iz kokpita izbačene vani, međutim, sada su na nakošenoj krmenoj stijenci pa su u odnosu na pružanje konopa pod određenim kutom, što ponekad pri odvezivanju može biti problem. Manevriranje ovolikom brodicom s izvanbrodskim motorom u uskom prostoru prepunjene lučice nije nikakav problem, pa bowthruster koji je imala testirana brodica nije nužan.
Brojni atributi
Antares 7 predviđen je za motore do 175 konjskih snaga, a mi smo za ovaj test imali Hondu 150. Na minimumu od 650 okretaja klizi brzinom od dva čvora. Do 2750 okretaja ubrzava tromo i tada postiže 7,5 čvorova. S 15 čvorova, na 4300 okretaja, zaglisira, a s maksimalnih 6200 okretaja postigli smo brzinu od 31,5 čvorova.
Naglim dizanjem gasa ubrzava dosta ujednačeno. U petoj sekundi doseže 15, u trinaestoj 25, a u dvadesetoj 30 čvorova. Na svaki val nasjeda meko i umjereno, bez obzira na to pod kojim ga kutom siječe. Bez obzira na brzinu, osjećaj za timunom uvijek je jednako siguran.
U oštrom okretu pri punoj brzini čini veliki luk, ali smanjivanjem gasa u ovom manevru smanji se i potisak na krmi i ona kontrolirano proklizava, čime se znatno smanji radijus okreta i tada opiše kružnicu promjera manjeg od petnaest metara.
Ovakva brodica nije predviđena za duža krstarenja i vjerojatno su zbog toga svi nepotrebni ormarići izbačeni. Međutim, ima sve atribute brodice za dnevne ili vikend izlete i ribarenja.