Odavno znamo da plovilo koje može zadovoljiti svačije potrebe - ne postoji. Ono što postoji su detalji kojima pojedina plovila razlikujemo od drugih, prije svega prema specifičnim potrebama korisnika. Nekome treba sunčalište, nekome radni kokpit za baratanje ribolovnim alatima, nekome je bitno da konzola bude centralno postavljena... a kad sve to treba ugurati u par metara duljine i cijenom zadovoljiti široki spektar kupaca – mnogi brodograditelji jednostavno prihvaćaju raspored i organizaciju cjelina koje su se pokazala kao dobro i prihvaćeno rješenje.
Takvu šablonu nalazimo i na plovilu Bluline Open 19 na koji je u 5,5 metara dužine ugurano praktički sve za potrebe ljetnih kapetana. U tom pogledu, nekih velikih posebnosti po kojoj bi se Bluline razlikovao od sličnih plovila u klasi i nema, sve je odrađeno po zanatu prateći provjerene i iskušane trendove u nautici.
Radna površina
Ipak, razlike su u malim, ali dosta važnim detaljima i njihovoj funkcionalnoj vrijednosti. Odabran tupi i obli pramac ne samo da brodicu čini oku privlačnom, već ovako ovalan oblik bez suženja omogućuje normalno kretanje pramcem i veliku radnu površinu sa spremištem za privezne konope. Tu su postavljene bitve za vez, a u samom vrhu i vodilica za sidreni konop.
Pramac s gazištem je osiguran inoks ogradom za lakšu komunikaciju s obalom. Dobro se uklapa na pramčani dio brodice, i po visini i po obliku. Jedinstvenog je oblika i proteže se sve do razine konzole, tako da stražnji dio služi i kao rukohvat pri navigaciji.
Pramčanu cjelinu moguće je organizirati kao udobno mjesto s obloženim naslonima za uživanje u plovidbi ili kao sunčalište za izležavanje. Klasično je izvedena s klupama na V i jastucima.
Cijeli pramčani kokpit je dobro zaštićen od udara vjetra i prskanja relativno visokim bočnim stranicama. Ispod klupa je ogromno spremište s velikim poklopcem za lakše spremanje stvari pod pramac. Drveni umetak za povećanje pramčanog ležaja uz dodatak aluminijske cijevi može se iskoristiti i kao stolić.
Mala težina
Kako smo već spomenuli, konzola je postavljena centralno, oblikom i izgledom ugodna je oku. Iako je dimenzijama, s obzirom na dužinu brodice, pristojne veličine ipak je uska za dvije osobe, a koji dodatni decimetar širine ne bi smetao prohodnosti oko nje.
Skiperska klupa je predviđena za dvije osobe, a kako je lagano plovilo osjetljivo na raspored težine, kolo kormila logično je postavljeno centralno kako bi skiper mogao zauzeti najpovoljniji položaj i kada je sam u brodu. Vjetrobransko staklo s inoks rukohvatom dobro štiti od udara vjetra i prskanja. Na konzoli ima dovoljno prostora za smještaj instrumenata, a u dnu je integrirano spremište s vratašcima. Inače, cijela konzola se može preklopiti za pristup velikom spremištu.
Skiperska klupa i preklopni naslon su obloženi jastucima bez mogućnosti skidanja pa su ovako stalno izložene nepovoljnom utjecaju kiše i sunca. Preklapanjem klupe otvara se pristup još jednom velikom spremištu. Valja pohvaliti brodograditelja da je vodio računa o maksimalnoj iskorištenosti volumena trupa plovila i da se spremišta nalaze praktički posvuda osim u bokovima.
Dobro pozicionirana konzola omogućila je u pramčanom dijelu mjesto za veliko sunčalište, a na krmi prostranu krmenu klupu s obloženim naslonjačem. Obloge naslonjača su fiksno postavljene, a jastuk se može maknuti, što olakšava pristup spremištu i pohranu jastuka na sigurno mjesto. I ovaj prostor je dobro zaštićen bočnim stranicama s inoks rukohvatima.
Rasni open
Krmena platforma, odnosno podesti s obje strane motora su prostrani i na svakoj strani može stajati po jedna osoba. Na krmenom podestu na strani prolaza postavljene su sklopive ljestve s priručnim rukohvatom. Devetnaestica je rasni open, pa je opcijski bimini od aluminija ili inoksa jedina zaštita od sunca. Testirana devetnaestica bila je opremljena četverotaktnom Hondom LRT od 100 konja.
Opterećena s dvije odrasle osobe je lako ubrzavala i postizala zadovoljavajuće brzine pa vjerujemo da bi bez problema podnijela i maksimalan broj od 7 članova posade. Isto tako zbog male težine trupa od 550 kg i naglašeno gliserskog profila trupa devetnaestica bi i uz slabiji motor iskazala dobre karakteristike.
Upravljanje brodicom je jednako lako i ugodno u sjedećem i stajaćem položaju, a preglednost plovnog puta i pogled na instrumente su odlični. Već spomenuti obli i tupi pramac dobro upija valove uz minimalno prskanje morske prašine. Zaobljenje prati samo nadvodni dio pramca, dok su ispod linije čistog gliserskog dna, tako da nema gubitaka u brzini ili potrebe za većom snagom motora kako bi brodica glisirala.
Ova brodica namijenjena je obiteljskim izletima, ali i ribolovu, dobro je koncipirana i maksimalno iskorištena. Iako skromnih dimenzija, ima dovoljno mjesta za sunčanje, sjedenje, ribolov ili za odlaganje ronilačke opreme pa se jednako može koristiti kao privatno ili plovilo za iznajmljivanje. Stekli smo dojam da Bluline Open 19 predstavlja dobar omjer uloženog i dobivenog, kako u financijskom, tako i korisničkom smislu.