Rim za svihKako su Ivica Kostelić i Darko Prižmić ostavili sve iza sebe na talijanskoj regati

Piše M. ILIĆ
26. travnja 2023. - 13:51

Nekako u sjeni raznih sportskih događanja i uspjeha ostala je regata "Roma per Uno-Roma per Due–Roma per Tutti" na jugu Italije, blizu grada Civitavecchia, gdje su proteklog tjedna, nakon 94 sata jedrenja, kroz cilj prošli naši jedriličari Ivica Kostelić i Darko Prižmić, kao prvi između 37 brodova i jedini iz Hrvatske.

U medijima je ostala nedorečena i činjenica da je jedrilica Ivice Kostelića, ACI 40 (Optimus prime solo), cijelo je vrijeme bila u vodstvu dok je drugi brod, francuski Tintorel, bio udaljen čak 20 milja na koncu regate. Sama ruta bila je duga 539 nautičkih milja i startala je iz Rive di Traiano kod Rima, prolazila između otoka Ventotene i San Stefano te obilazila otok Lipari lijevim bokom, nakon čega se penjala natrag na sjever, ravno u cilj ispred Rive di Traiano.

Kostelić se već nekoliko godina doslovce ‘infišan‘ u jedrenje, a bez zadrške, upušta se u prilično zahtjevne avanture poput nedavne jedriličarske utrke samaca preko Atlantika Route de Rhum.

Prižmić i Kostelić

S Darkom Prižmićem već je jedrio nekoliko regata u sezonama 2018. i 2019., a prije ove regate testirali su brod i uklonili sitne nedostatke. Prižmića ne treba posebno predstavljati. Jabuka, Sv. Nikola za samce pa i kasnije za dvojce, Sušac, Rolex Middle Sea regata oko Sicilije...samo su neke od regata glasovitih po svojoj težini, a kojima je vjeran i u njima uspješan ovaj morski vuk i instruktor HGSS-a.

Ivica je na svojoj Facebook stranici opisao tijek ove posljednje regate koja je startala s jakom kišom, s dosta vjetra i sivih oblaka dok s naš dvojac borio s ćudi mora i vremena ‘zakrabuljen‘ u jedriličarskim odijelima.

- Prognoza za start: WSW 15-20. Realnost: ENE 20. Vjetar puše s kopna, odnosno iz smjera 180 stupnjeva obrnutog od onoga u prognozi. Druge posade su mahom na prvom kratu glavnog jedra. Ja si mislim, ‘ajmo izdržati do tranzicije pa ćemo onda skratiti. Trideset minuta prije starta slio se takav pljusak da su se spojili nebo i zemlja. Poslije toga, vjetar ne mijenja smijer. Bili smo prvi na startnoj liniji i odmah smo počeli "gaziti" brod.

Kao što sam pretpostavio, uskoro je stigla tranzicija i vjetar je znatno pao, a ostalo kaotično more sačinjeno od marete sa zapada i vala s istoka. Trebalo je force za probiti takve uvjete u malom vjetru, a mi smo imali cijelo glavno što nam je dalo malo prednosti u odnosu na konkurente koji su imali krat. U laganoj neveri, vjetar gradijenta ubrzo preuzima i počinje puhati 20-25. Sada je vrijeme za krat...

Do večeri traje strahovita jurnjava u kutu 90-110 stupnjeva od pravog vjetra i jačinom vjetra od 25-30 čvorova...- opisao je detalje Kostelić s regate koju je zadesila ciklona.

Prižmić i Kostelić

- Mijenjamo se na gvardijama. Prižma je u formi. Osjećaju se godine, ali frajer je jak k‘o životinja, žilav i izdržljiv. Cigarete i vino su tu. Za ovakve genetski nesalomljive ljude, priroda mora pronaći način da ih ipak slomi jer bi u suprotnom živjeli vječno - opisuje svog kolegu s kojim je uspio naći pravi model i prebrodio ciklonu na moru.

Zadnji dan regate dočekala ih je bonaca.

- Svatko tko jedri zna koliko fokusa zahtjevaju ovakvi uvjeti i kako pri jedrenju u bonaci nema mjesta za dokonost. Dobivala je zapadna opcija koja je još uvijek imala solidni sjevernjak. Termiku smo dobili relativno kasno popodne, a u međuvremenu smo pratili vješto jedrenje samca Michela Cohena na Figaru 2 koji je uspio ostaviti flotu iza sebe i približiti nam se na 20 milja. Tko zna što bi bilo da termika nije napokon stigla, ali jednom kada je stigla, situacija je bila jasna. Navečer počinje vjetar s kopna i nosi nas prema cilju kamo uplovljavamo ujutro u kalmoj bonaci, s 20 milja prednosti ispred drugog broda i 40 milja prednosti ispred sljedećeg Class 40. Vodili smo regatu od starta do cilja.

Pobjeda i line honors u cijenjenoj regati "Roma per due" lijep je uspjeh s pomalo neočekivanom premoći. Brod je funkcionirao odlično i konstantno smo bili brži od suparnika, jedrili blizu ili na 100 posto polara puno češće nego prošle/ih sezone/a. Činjenica je da imamo drugačije natriman jarbol, nešto novih jedara, ali i to da su tri sezone jedrenja na teškome moru Atlantika ostavila pozitivan pomak kako u vještini tako i u pristupu.

Zahvaljujem se co-skipperu Darku Prižmiću Prižmi. Funkcionirali smo odlično, dobro se nadopunjavali, a ako je i bilo povišenih tonova to je bilo zato jer se moramo dovikivati s pramca do krme iznad 20 čvorova vjetra. Zahvaljujem se i mojim dragim prijateljima koji su naš gerilski team na kopnu: Saša, Miro i Max. Hvala i sponzorima koji su uz nas. Na kraju, hvala supruzi i djeci i obitelji što podnose moj nemirni duh - napisao je Kostelić.

Kako je to izgledalo na moru pogledajte u videu.