StoryEditorOCM

nema ozlijeđenihObjavljeni detalji incidenta i fotografije iz Pule: došlo je do puknuća podizne trake, novogradnja je tijekom noći u potpunosti ispala s dizalice

Piše OM
9. veljače 2021. - 17:42

Tijekom jučer pokrenutog postupka podizanja novogradnje ribarskoga broda pomoću prijevozne lučke dizalice, puknula je čelik čelo podizna traka te je novogradnja ispala iz nosača, pri čemu je pramčani dio potopljen u moru, dok je krmeni dio ostao pričvršćen na dizalicu.

Nažalost, tijekom noći novogradnja je u potpunosti ispala s dizalice te je potopljena uz obalni zid pulske luke. U ovoj nesreći nema stradalih niti ozlijeđenih, a trenutno su u tijeku pripreme za vađenje novogradnje iz mora, izvijestilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Bizarna nesreća u Puli: u luci razbijen novi brod koji je taman trebao biti predan vlasnicima

Službenici Lučke kapetanije Pula dojavu o nesreći u slobodnoj zoni luke Pula zaprimili su jučer, 8. veljače u 15.00h, od djelatnika tvrtke Avangard Shipyards d.d., angažirane na podizanju broda na obalu te su odmah izašli na poziciju nesreće. O događaju su iz LK Pula obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) i resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te su na poziciju pozvane interventne službe.

Odmah po dolasku na poziciju službenici pulske Kapetanije utvrdili su kako nema stradalih i ozlijeđenih i organizirali su postavljanje plutajućih brana u moru, u cilju sprječavanja eventualnog onečišćenja mora i morskog okoliša, koje se za sada nije dogodilo, s obzirom da se u spremnicima novogradnje, u trenutku nesreće, nalazilo oko dvije tone pogonskoga goriva tip diesel i oko dvije tone hidrauličnog ulja.

Očevidom o uzrocima nesreće utvrđeno je kako se nesreća dogodila u jučer u 13.20, a informacija je zaprimljena oko 15.00h, prilikom operacije dizanja i prijevoza novogradnje „Gradnja 110“ sa pokretnom dizalicom, u vlasništvu tvrtke Tehnomont – brodogradilište d.o.o., kada je došlo do pucanja čelik čela podiznih traka i pada pramčanoga dijela u more.

Točan uzrok kvara lučke opreme još nije utvrđen, a uz puknutu podiznu traku utvrđeno je i jedno puknuto „čelik čelo“ dizalice, koje trenutno visi sa dizalice.

Na poziciju nesreće jučer i tijekom današnjeg dana pristigli su predstavnici vlasnika broda, predstavnici brodograditeljske tvrtke i vlasnika podizne dizalice, kako bi sa lučkim vlastima i Lučkom kapetanijom Pula dogovorili način vađenja novogradnje iz mora.

Naime, djelatnici tvrtke Avangard Shipyards d.d. javili su jutros u LK Pula da je novogradnja u 06.10h u potpunosti ispala s nosača prijevozne dizalice te je desnim bokom potopljena u moru, uz sami obalni rub.

Službenici LK Pula danas, u 09.30h, lučkim vlastima su naložili premještaj pontona tijekom trajanja plime, kako ne bi došlo do većeg oštećenja potonulog broda, dok su na poziciji potonuća angažirani djelatnici tvrtke specijalizirane za komercijalno sprječavanje i uklanjanje onečišćenja mora, koji su postavili dodatne samo-upijajuće brane, oko pozicije potopljene novogradnje.

Službenici Lučke kapetanije Pula obavili su inspekcijski nadzor nad pontonom i lukom, dok su ostale istražne radnje u tijeku, kao i intenzivni razgovori sa odgovornim poslovnim subjektima, u cilju iznalaska optimalnog načina vađenja potonule novogradnje.

19. travanj 2024 02:30