StoryEditorOCM

završne pripremePrvi tanker s ukapljenim plinom na putu je iz Marylanda za Omišalj. Terminal počinje s komercijalnim radom 1. siječnja, evo kako će sve funkcionirati

23. prosinca 2020. - 17:11

Iz tvtke LNG Hrvatska u srijedu su izvijestili da je u tijeku testiranje svih tehnoloških sustava broda i kopnenog dijela terminala za ukapljeni prirodni plin (UPP/LNG) u Omišlju te da je razina buke s terminala, s obzirom na probni rad, smanjena na najmanju moguću mjeru.

Na upit Hine o povećanoj razini buke, iz tvrtke LNG Hrvatska su odgovorili da su "po dolasku FSRU broda 'LNG Croatia' na lokaciju terminala za ukapljeni prirodni plin pokrenuti postupci testiranja svih tehnoloških sustava broda i kopnenog dijela terminala".

"Kako bi se provjerila potpuna funkcionalnost sustava, trenutno se testiraju i sustavi koji rade samo u slučajevima nužde, tj. oni koji u normalnom operativnom radu terminala neće biti u funkciji, te koji mogu biti izvor određene razine buke. Tvrtka LNG Hrvatska aktivno radi na tome da se razina buke sa terminala svede na minimalne razine i tijekom samog perioda testiranja, pogotovo u noćnim satima, a sve kako bi omogućili kvalitetan suživot sa lokalnim stanovništvom. U skladu s time, razina buke u posljednjim danima smanjena je na minimalnu moguću razinu, uzimajući u obzir trenutna testiranja", priopćila je ta tvrtka.

Ahmetović: Takva buka nije bila predviđena ni u razdoblju probnog rada 

Načelnica Omišlja Mirela Ahmetović izjavila je u srijedu za Hinu da joj se svakodnevno javljaju stanovnici Omišlja te Njivica, Malinske, Kostrene i Kraljevice stalno čuje buka iz LNG terminala u Omišlju.

Rekla je da se u Omišlju zbog rada terminala osjete i vibracije te da ljudi kažu kako da im je "kvaliteta života u Omišlju smanjena otkad je počeo probni rad terminala, kao i vrijednost njihovih nekretnina".

image
Brod LNG Croatia, plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU) u Omišlju

Ahmetović tvrdi da u studiji utjecaja na okoliš takva buka nije predviđena ni u razdoblju probnog rada te da će Općina Omišalj taj problem predočiti svim mjerodavnim institucijama.

LNG terminal u Omišlju od početka prosinca je u probnom radu, a 1. siječnja počet će s komercijalnim operativnim radom.

Glavni dio terminala čini plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU), brod "LNG Croatia" dugačak 280,17 metara, širok 43 metra te bruto tonaže 96.576 tona. Skladišni prostor sastoji se od četiri spremnika za ukapljeni prirodni plin ukupnoga skladišnog kapaciteta 140,206 prostornih metara.

Ukapljeni prirodni plin, koji će od siječnja dovoziti LNG tankeri, u Omišlju će se uplinjavati, a zatim će biti pušten u plinovod.

Tehnički kapacitet terminala je uplinjavanje 2,6 milijardi kubičnih metara ukapljenog plina na godinu. Svi kapaciteti zakupljeni su za sljedeće tri godine, do 2027. zakupljeno je 80 posto kapaciteta, a u sljedećim godinama, zaključno s 2035., oko polovice kapaciteta.

Prvi tanker s ukapljenim plinom na putu je iz SAD-a


Prvi tanker za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (UPP) na putu je za Hrvatsku i očekuje se da će do LNG Terminala u Omišlju na otoku Krku stići na samu Novu godinu, odnosno za desetak dana, piše Večernji list.

U tvrtki LNG Hrvatska kažu da je taj tanker UPP ukrcao u SAD-u, a kad stigne u Hrvatsku, pretovarit će oko 147.000 kubičnih metara UPP-a na FSRU brod LNG Croatia. Napominju i da će se točna količina ukapljenog prirodnog plina koji će se pretovariti s tog tankera potvrditi 72 sata prije samog dolaska na terminal. 

A prvi tanker s ukapljenim plinom koji će uploviti u Omišalj zove se Tristar Ruby, izgrađen je 2008. i plovi pod liberijskom zastavom. UPP za Hrvatsku ukrcan je na terminalu za izvoz ukapljenog prirodnog plina Cove Point u američkoj saveznoj državi Maryland odakle se Tristar Ruby za Omišalj uputio 19. prosinca, piše Večernji.

CIJELI ČLANAK PROČITAJTE OVDJE

OM

26. travanj 2024 00:43