NOVI DETALJIIz Jadrolinije objasnili što se točno dogodilo trajektu Oliver koji je plutao Korčulanskim kanalom

Piše L.G./JL
26. srpnja 2024. - 11:47

Jadrolinijin trajekt Oliver satima je jučer plutao u Korčulanskom kanalu s 340 putnika zbog tehničkog kvara, a danas su iz Jadrolinije Rijeka pojasnili što se točno dogodilo.

- Tehnički problem broda Oliver uzrokovan je kvarom izmjenjivača topline kompresora zraka zbog čega je dolazilo do pregrijavanja glavnih motora. Čim je ustanovljen uzrok, sustav je prebačen na drugi kompresor te je nakon ozračivanja sistema brod nastavio s plovidbom. Žao nam je radi neugodnosti prouzročenih našim putnicima ali i što se tema nestručno i nekompetentno komentira u medijskom prostoru, naročito u kontekstu generatora u nuždi s čime tematika ovog problema nema veze, poručili su u priopćenju.

Izvijestili su da su u tijeku sve potrebne procedure vezano za brod Oliver te će više informacija biti poznato tijekom jutra.

Iz Jadrolinije putnicima poručuju da će danas veza s Velom Lukom biti osigurana, i to u 17.30 i 18 sati iz Splita.

Glazbeni spektakl u čast Oliveru Dragojeviću na trajektu Oliver će započeti danas kako je predviđeno, potvrdili su iz Jadrolinije, i to u 18 sati.

David Sopta, predsjednik uprave Jadrolinije, je rekao:

- Sustav je stabilan, a razdoblje sezone je oduvijek bio najveći izazov s preko 600 polazaka brodova dnevno i 57 brodova ukupno. Problemi se u pravilu rješavaju promptno, a što je jučer dokazala posada broda Oliver koja je svojim naporima detektirala problem i dovezla brod do luke. Rezultati poslovanja su odlični i trenutno se Jadrolinija nalazi u snažnom investicijskom ciklusa imajući na umu financijsku stabilnost Društva.

Novim investicijama u flotu omogućeno je uključivanje brodova većih kapaciteta na ključnim linijama te su s time znatno smanjene gužve u sezoni. Ukupni promet Jadrolinije raste gotovo 4 % u odnosu za nas rekordu 2023. godinu. U suradnji sa sindikalnim partnerima potpisali smo nakon 20 godina Nacionalni kolektivni ugovor za pomorce, a pred potpisom smo i Kolektivnog ugovora za kopno.

Anđela Šćepanović/Cropix

Iz prve ruke

Dvoje Velolučana, koji su u 10.30 sati sjeli u trajekt Oliver u splitskoj trajektnoj luci i zaplovili kući, iz prve ruke su ispričali što se jučer događalo.

- Prošli smo Hvar, normalna je bila vožnja. Motori su radili i kako sam čitala knjigu, nisam niti shvatila da se u jednom trenutku ne mičemo, ustvari da plutamo - govori nam putnica.

- To je bilo nakon podneva. Potrajalo je kojih trideset minuta, sve do 13.10 sati, no nitko nas nije obavijestio da se nešto događa, da trajekt ne plovi put Luke - nastavlja.

Kako su radili motori, putnici su reagirali tek kada su shvatili da je klima u salonima ugašena i kada je postalo vruće. Otvorili su i vrata salona, uvidjevši da posada očito ima problem.

- Onda smo krenuli opet i trajekt je vozio nekih 7-8 milja, no oko 13.30 sati ponovno smo stali. Tek tada se s razglasa čulo da smo u kvaru, premda prilično nerazumljivo jer su im razglasi vani, na palubi, a mi putnici unutra u salonima. Obavijest da smo u kvaru javljena i na hrvatskom i engleskom uz napomenu da ćemo nastaviti put Vele Luke - iznosi nam putnik.

I polako je Oliver iznova zaplovio prema Korčuli, no oko 15 sati su opet stali.