StoryEditor

tri faze radovaNa natječaj za rekonstrukciju zadarske rive stigle dvije ponude, obje niže od procijenjene vrijednosti. Obnova je izazvala veliku pomutnju u javnosti

Piše Iva Ivanac/Zadarski.hr
5. travnja 2021. - 09:46
Lučka uprava Zadar

U petak su otvorene ponude za građevinske radove u sklopu projekta "Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar-Poluotok, točnije u rekonstrukciji i obnovi zadarske rive. Procijenjena vrijednost cijelog projekta koji će se financirati europskim i nacionalnim sredstvima, u omjeru 85:15, iznosi 75 milijuna kuna bez PDV-a, javlja Zadarski.hr

Na natječaj Lučke uprave Zadar za izvođača građevinskih radova čija je procijenjena vrijednost bila 47,9 milijuna kuna (bez PDV-a) stigle su dvije ponude, obje niže od procijenjene vrijednosti. 

Povoljnija ponuda je ona zajednice ponuditelja Kali gradnja i Briv Construction koja iznosi 43, 8 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 54,8 milijuna kuna s PDV-om.

Druga ponuda je ona zajednice ponuditelja iz Slovenije tvrtke Adriaing sa sjedištem u Kopru i Bujama u iznosu od 47,7 milijuna kuna bez PDV-a, točnije 59,7 milijuna kuna s PDV-om.

Rekonstrukcija rive će teći u tri faze: rekonstrukcija obale i sanacija u dužini 905 metara, sanacija gata koji će se dovesti do izgleda od prije 100 godina, uz produženje od 15 metara i proširenje na pravu širinu te rekonstrukciju zaobalnog dijela Liburnske obale od mosta do bivšeg Autobusnog kolodvora.

Rok za izjavljivanje žalbe na ovaj natječaj je deset dana od otvaranja ponuda, nakon čega će se dvije zaprimljene ponude pregledati, a potom i ocijeniti. Nakon potpisa ugovora tvrtka koja bude rekonstruirala i obnavljala zadarsku rivu to mora napraviti u roku od 27 mjeseci od potpisa ugovora. 

Zajednica ponuditelja iz Kali koji su dali najpovoljniju ponudu za zadarsku rivu, već u jednom projektu sudjeluju s Lučkom upravom Zadar jer trenutno izvode radove i na proširenju ribarske luke u Gaženici. 

image
Lučka Uprava Zadar

Podsjetimo kako je u Zadru pitanje obnove rive izazvalo puno upitnika iznad glava građana. Pomutnju u javnosti izazvao je i gradonačelnik Branko Dukić koji je prvo rekao kako se na rivi neće odvijati putnički promet i da je ugovor samo tako napisan da bi se izvukla europska sredstva, a nedugo zatim da će se putnički promet ipak odvijati od Gata do Gaženice ili možda do Petrčan, a zapravo će voziti do Preka kako je jasno navedeno u ugovoru.

Tragalo se i za ugovorom koji je prema riječima gradskih vlasti javno objavljen, ali to na koncu nije bio, pa je Zadarski.hr došao do ugovora o rekonstrukciji rive na 126 stranica, koji je potpisan 3. srpnja 2020. godine između Ministarstva mora, prometna i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekta Europske unije (SAFU) i Lučke uprave Zadar.

U ugovoru se navodi kako je „cilj projekta rekonstrukcija i dogradnja Obale kralja Petra Krešimira IV., predmetnoga gata i Liburnske obale te osiguravanje uvjeta za redovito i sigurno održavanje obalnog linijskog pomorskog prometa između Zadra i okolnih otoka”. 

U opisu projekta stoji kako će nakon rekonstrukcije cijeli taj pojas postati „jedinstveno lučko područje” te kako će projekt „direktno utjecati na pristupačnost luke brodovima, prijevoz putnika, smanjenje prometnog zagušenja u luci te poboljšanje usluge prijevoza tijekom cijele godine, bez obzira na pritisak turizma”.

U ugovoru se navodi i da će se nakon rekonstrukcije rive „stvoriti uvjeti za prihvat brzobrodskih i brodskih plovila (...) što će smanjiti zagušenost u luci i širem području”, te da će se „provedbom projekta stvoriti uvjeti za izmještanje brodske linije 409 Zadar – Preko na rekonstruiranu i dograđenu rivu i gat”.

14. travanj 2021 11:03