StoryEditor

spot tržištaPreusmjeravanje brodova s plinom nije nimalo neuobičajeno, naš pomorski stručnjak pojašnjava: Brokeri određuju krajnju destinaciju

Piše OM
10. veljače 2021. - 13:26
Matija Djanješić/Arhiv/Cropix

Preusmjeravanje brodova s tekućim prirodnim plinom (LNG) nije nimalo neuobičajena praksa na svjetskom brodarskom tržištu prijevoza LNG-a, potvrdili su iskusni zapovjednici LNG tankera s kojima je Novi list razgovarao u povodu nedolaska triju od četiri najavljena broda s teretom plina na LNG terminal na otoku Krku.

Brodovi s ukapljenim plinom umjesto u Omišalj otišli u Aziju, prodavateljima se isplati čak i plaćati penale

Donatan Balog, zapovjednik na LNG tankerima i cijenjeni pomorski stručnjak, autor brojnih predavanja na Pomorskom fakultetu, ističe kako u prvom redu brokeri koji trguju plinom određuju gdje će brod s teretom u konačnici otići, s obzirom na cijenu plina na pojedinim tržištima.

Pritom cijene, objašnjava, mogu toliko porasti da se prodavatelju plina isplati čak i platiti penale naručitelju kojemu je plin bio prvobitno namijenjen, a prodati ga na spot tržištu u zemlji gdje je visoka potražnja i cijena plina.

Jedan zapovjednik LNG tankera koji nije htio imenom i prezimenom izlaziti u javnost, potvrdio je za Novi list kako mu se događalo da nakon isplovljavanja, po nalogu kompanije, brod s teretom preusmjeri na drugo odredište.

– Znalo se događati da krenemo preko Pacifika pa nas doslovce na pola oceana preusmjere na drugo odredište. Često pritom nismo ni unosili podatke o promjeni, kako bi se to držalo u tajnosti pred konkurencijom čim je duže bilo moguće - rekao je zapovjednik.

CIJELI ČLANAK PROČITAJTE OVDJE

08. svibanj 2021 10:44