StoryEditorOCM
Zadar plusEUROSTEP.HR

Ovo su mladi Zadrani koji su zahvaljujući totalno drukčijem pristupu NBA ligi postali predvodnici novog košarkaškog vala u regiji

Piše Matea Gugić Magaš
4. prosinca 2020. - 22:47
Josip Mičić, Antonio Sičić, Nino Šimunov, Marko Telak - ekipa koja stoji iza košarkaškog portala Eurostep.hr  Luka Gerlanc/Cropix

O čemu će četvorica Zadrana nego o – košarci?

Prijatelji od malih nogu, Antonio Sičić, Josip Mičić, Nino Šimunov i Marko Telak djetinjstvo su proveli na kultnim zadarskim igralištima, gdje su sate i sate pokušavali „skinuti” najnovije driblanje Allena Iversona, dodavanja Jasona Kidda i izbačaj Raya Allena. Poskrivećki su se budili usred noći kako bi pogledali live prijenos NBA utakmice, praveći se ujutro pred roditeljima kako im se ne spava, skrivajući podočnjake, ali jedva čekajući međusobno prokomentirati najbolje poteze svojih idola.

Unatoč tome što ih je život kasnije odvojio i što je svak krenuo svojim putem, ta se njihova strast za košarkom nikad nije ugasila. Uvijek je bila tu negdje, tinjala i čekala kada će se opet rasplamsati.

I vjerujte nam, razbuktala se na najbolji mogući način!

Antonio je 2018. godine upravo bio na životnoj prekretnici: htio je veći izazov nego je imao na tadašnjem poslu te mu je želja bila pronaći mjesto na nekom sportskom portalu. Našao se s Josipom na pivu koji mu je stavio bubu u uho: zašto on ne bi pokrenuo svoj portal i pisao za sebe, a ne za druge?

I tad se, u hladnom Zagrebu, prije dvije godine, rodila ideja o pokretanju drugačijeg sportskog portala.

- Iz jedne pive do današnjih 10 tisuća pratitelja – smije se Antonio koji nije dvojio što treba napraviti: u tri dana okupio je bliske prijatelje, za koje je znao da će mu svojim talentima pomoći pri stvaranju nove košarkaše platforme te je postavio temelje za novi val.

- Eurostep.hr je platforma koja se bavi sportskim, društvenim i kulturnim fenomenima vezanim isključivo uz NBA. Trudimo se biti drugačiji, što danas zapravo više i nije toliko teško. U moru doskočica i jeftinih fora, mi na pomalo starinski način pišemo duge, studiozne tekstove za koje treba vremena, jako puno istraživanja, ali i emocije. Svojim tekstovima i radom, generalno priželjkujemo ostaviti optimističan, životvorni utisak na čitatelje. Skratiti im vrijeme, pružiti im kvalitetan i zanimljiv sadržaj, povisujući pritom elan. Želimo našim tekstovima čitateljima pokazati da su i NBA zvijezde samo ljudi te ih na taj način prikazati. Naravno, uz klasično detaljno seciranje na košarkaškoj bazi – objasnio nam je Antonio, danas glavni urednik, pokazujući nam komentar starije žene koji tome ide u prilog.

image
"Želimo postati pozitivan brend, image maker u košarci na ovim prostorima"
Luka Gerlanc/Cropix

- Ona je zapravo sasvim slučajno „naletjela” na jedan naš članak. Napisala je kako nikad nije pratila košarku, kako ne zna ni o kojem je košarkašu u tekstu uopće riječ te da svjesna da joj ovdje, na našem portalu, uopće nije mjesto, no naglasila je kako se osjeća kao da je pročitala kakav roman te da će nas odsad pratiti jer će možda nešto i naučiti! Eto, upravo nam takvi komentari daju vjetar u leđa i stavljaju osmijeh na lice. Zbog ljudi poput te žene, kao i zbog velikih zaljubljenika u ovu igru i pravih košarkaških znalaca, radimo to što radimo. Svakog slobodnog trenutka – iskren je Sičić.

No, u čemu je njihova tajna? Kako su ovi mladi momci, u kratko vrijeme, uspjeli postati relevantan regionalni izvor informacija za najpopularniju košarkašku ligu na svijetu?

- Konkurencija je velika, to je neupitno. Da je lako, zaista nije, no uspješno smo se diferencirali od ostalih upravo kroz tekstove, jer nas ta dimenzija najviše zanima, usavršavamo je te joj dajemo prednost. Ispod imena našeg portala piše sports & culture, a to stoji za cijeli jedan svijet koji okružuje NBA ligu, a koji mi želimo našim čitateljima otkriti. Košarka nam je zapravo samo poligon da „šaramo” izvan njenih okvira jer nam je cilj, kroz tekstove, obrađivati cijelu popkulturnu sferu košarke i NBA lige koja je postala jedna globalna sapunica koju milijuni ljudi pomno prate. Dotičemo se glazbe, mode, filma... Ma svega što ima ikakve veze s igračima i ovom ligom – istaknuo je Josip, dodavši kako je vrlo izazovno, kao no name portal, uzeti određeni broj čitatelja, pogotovo u Hrvatskoj gdje je NBA nišna priča te se dobro zna koji mediji prenose vijesti iz te lige.

- Pogotovo ako se radi o jednom portalu koji nije podržan ni od koje medijske kuće, niti iza nas stoji kakav sponzor. Baza čitatelja se gradi polako, no zanimljivo je gledati kako se lagano opredjeljuju za nas i naše tekstove. Valja naglasiti kako svatko od nas ima glavni posao, posao od kojeg živi i koji je većini od nas dosta zahtjevan. Mi od portala ne zarađujemo, niti se time vodimo. Bavimo se s ovim isključivo iz čistog gušta i ljubavi – ubacio se Nino koji od početka piše tekstove za Eurostep, baš poput Rikija Pahlića, suradnika iz sjene te Luke Terzića iz Slavonskog Broda, najmlađeg i najperspektivnijeg člana. Nedavno im se pridružio i Zagrepčanin Ivo Tunjić te se ekipa portala lagano, ali sigurno širi...

image
Eurostep.hr 
Eurostep.hr

Kako izgleda pisanje jednog teksta za ovaj poseban košarkaši portal? Puno teže nego smo i sami zamislili.

- Kad pišemo, recimo, presjek života jednog NBA košarkaša prije ulaska u NBA ligu ili nakon nje, ako se radi o kakvom umirovljenom igraču, ne gine nam tjedan dana istraživanja. Rovari se naveliko, preokreću i kamenja... Da, imaš hrpu informacija na internetu, članaka starih po 15 godina do onih koji su jučer napisani, i zahvalan si tome, no treba biti oprezan i itekako ih dobro isfiltrirati te stvoriti nešto svoje, novo, kvalitetno i povrh svega zanimljivo štivo o jednom igraču koji je već sto puta „prožvakan” - pojašnjava Nino, a Antonio je dodao kako su u jednom trenutku, na početku samog otvaranja portala, pisali od svibnja do rujna čak 40 tekstova, točnije svevremenih kolumni, kako bi imali „mesa” za lansiranje portala.

- Pisali smo k'o ludi cijelo ljeto, a nismo imali pojma hoće li išta biti od cjelokupnog projekta. Sami smo sebe tjerali dalje, podržavali jedan drugoga čitajući međusobno tekstove, hranili smo se pozitivnim komentarima i mislim da je to bilo ono što nas je održalo i što nam je dalo nadu da možemo stvoriti dobru stvar – prisjetio se s osmijehom Antonio.

Bitna karika u lancu je i Marko Telak, grafički dizajner, alfa i omega vizualnog identiteta cjelokupnog portala.

- Iako su njihovi tekstovi, kao što smo već naglasili, oni koje „nose” cjelokupni projekt i temelj su portala, znamo da se danas ljudi prije svega „zakače” na dobru fotku, zanimljivo grafičko rješenje i jedan statement vizual. Moj posao je da budemo i ostanemo u trendu, postavivši i pokoji vlastiti po putu. Autentično vizualno rješenje stvara razne mogućnosti daljnje primjene: od toga da svakom dosadašnjem i budućem sugovorniku podarimo njegove postojeće slike u sasvim novom ruhu, do "igre" s konfekcijom, naprimjer. Mogućnosti su nebrojene – naglašava Telak koji u se u slobodne vrijeme i sam bavi fotografijom.

Eurostep ekipa od nedavno je uvela novitet: počeli su intervjuirati bivše poznate NBA košarkaše poput Damjana Rudeža i Gordana Giričeka, a na nišan njihova pera došao je i jedan Zadranin, prošlogodišnji MVP domaće Premier lige, Pavle Marčinković.

- Ne želimo da nam temu intervjua nužno nužno diktira čitavi košarkaški put sugovornika, već se držimo tematike portala. Ključno nam je kod tih intervjua da iz košarkaša izvučemo osobenjaka kakvog ima… u svima! Do sada su ti tekstovi bili dosta ukalupljeni te se nije davao prostora da se košarkaši otkriju čitateljstvu na jedan drugačiji, osobniji način. Recimo, rijetko tko zna da je Damjan veliki ljubitelj književnosti i da gotovo s većim zanosom priča o monodramama i Andrićevoj Avliji, nego o zicerima i dobrim blokovima, dok s druge strane jedan Giriček obožava svoj mir u masliniku – ističe Antonio, s guštom dodavši kako je Damjan bio iznimno zadovoljan napisanim tekstom.

Cilj ovih mladih, talentiranih košarkaških entuzijasta jasan je:

- Želimo postati pozitivan brend, image maker u košarci na ovim prostorima; da smo mi ti koji pišu najpamtljivije tekstove i oni koji rade najbolje stvari vezano uz ovaj poznati sport, doprinoseći pritom njegovoj popularizaciji koja je u posljednje vrijeme kopnula, posebno u Hrvatskoj. Želimo biti predvodnici novog košarkaškog vala – zaključili su uz osmijeh.

Vjerujemo da je njihovo vrijeme tek počelo i da ćete za njih itekako čuti...

Ime portala

- Imali smo razne ideje za ime portala! Točnije, napisali smo čak 30 prijedloga kako bismo ga mogli zvati, a na kraju smo jednoglasno odabrali Mičićevu ideju, u koju je sam kreator izrazito sumnjao ha,ha – smije se Antonio pojašnjavajući kako je Eurostep potez koji je u NBA popularizirao Manu Ginobili, a proslavivši ga u Europi dok je dominirao Euroligom.

- Vidjeli smo simboliku i poveznicu Amerike i Europe – zaključio je.

No, ni to nije sve...

- Trenutno smo se bacili na dizajniranje i izradu majica koje na duhovit, neortodoksni način, prikazuju NBA igrača, ilo kroz njegov nadimak ili neku poznatu crtu, postignuće. Za sada su odlično prihvaćene u našim krugovima, a nadamo se malo i proširiti. Također, velika nam je želja pisati tekstova za razne humanitarne ciljeve u suradnji s drugim organizacijama. Do sada smo sudjelovati u Movember kampanji, popratili smo humanitarnu akciju s KK Diadorom, te smo bili dio medijske zajednice „Zadarske košarkaške Ljetne lige”. Veliki naglasak stavljamo i na brigu o mentalnom zdravlju te smo tome posvetili i kolumnu „Mentalni kutak” pri kojoj se bavimo izazovima mentalnog zdravlja u vrhunskih sportaša, a samim time i svakog čovjeka – za kraj su rekli ovi zanimljivi momci.

image
Luka Gerlanc/Cropix
Čitanost

Dečki iz Eurostep.hr-a svoje tekstove pišu u klasičnom web portal formatu, ali i izravno putem FB platforme, na taj način pokušavajući pružiti svakom vidu čitatelja točno ono što preferira. Njihovi tekstovi na portalu dosežu po par tisuća pregleda. S druge strane, jedan od pokazatelja čitanosti i odnosa s publikom svakako su i tzv. "angažmani" na Facebooku (ukupan zbroj lajkova, komentara, klikova, i shareova), po kojima neke od njihovih istaknutijih kolumni čine:

- Tekst o neprežaljenom Draženu Petroviću 23.292 angažmana

- Tekst o životnim bitkama Alonza Mourninga - 46.330 angažmana

- Tekst o unutarnjim demonima Michaela Jordana - 23.539 angažmana

- Tekst o razularenom životu Latrella Spreewella - 22.282 angažmana

- Tekst o usponima i padovima Lamara Odoma - 17.877 angažmana

22. travanj 2024 15:15