StoryEditorOCM

Amazonka sa sjeveraTarga 46 namijenjena je dnevnim izletima do udaljenijih destinacija, na koje može povesti čak 22 putnika. I svi će biti udobno smješteni i potpuno sigurni

Piše Damir Višić
4. lipnja 2019. - 09:52

Neposredno nakon iskrcaja s broda kojim je dopremljen, dok je u tijeku još bila montaža nekih dijelova vanjske opreme i dok je još sve bilo omotano zaštitnim spužvama i najlonom, pozvani smo da testiramo najnoviji i do sada najveći model ovog finskog brodograditelja, Targu 46.

Do sada smo imali priliku testirati sve ranije modele koji su došli na Jadran, uglavnom nakon što je na njima već sve ispitano, ponekad i nakon nekoliko godina korištenja, ali nikada ovako rano.

Jednostavna rješenja

Zajednička karakteristika svih dosadašnjih modela, bez obzira na dimenzije, bio je visoki koeficijent iskorištenosti i funkcionalnosti prostora, a sve to postignuto je vrlo konkretnim, kvalitetnim, a opet krajnje jednostavnim rješenjima.

Nadalje, svi dosadašnji modeli u standardnoj izvedbi su kao propulzijski sustav koristili Z-noge, u opcijama se nudila i verzija s IPS ili jet pogonom, ali nikada s klasičnom osovinom. Testirano plovilo prva je Targa s propelerima na klasičnim osovinama, a kako se ne bi poremetilo težište, motori su okrenuti i koristi se V prijenos.

image
Sve Targe odlikuju vrhunska maritimna svojstva
Božidar Vukičević/Cropix

Premda se na prvi pogled to i ne primijeti, svako se plovilo ipak prilagođava potrebama kupca, opet nekim jednostavnim i efikasnim rješenjima. Testirana Targa 46 namijenjena je prijevozu putnika, točnije, dnevnim izletima i do udaljenijih destinacija, a za kategoriju plovidbe C, obalna plovidba, može ukrcati do 22 osobe.

Ovoliki broj ljudi na 15-metarskom motornom brodu pretpostavlja gužvu. Međutim, ovdje ne. Krenimo redom.

Robusni rukohvat

Pramac je izveden kao i na manjim modelima, spuštena paluba s udobnim ukrug postavljenim sjedećim mjestima između kojih se može uglaviti montažni stol. Naravno, prostor ispod sjedala iskorišten je za priručne gavune, a u naslonu prednjeg sjedala ugrađena je široka portela za pristup lančaniku.

Sidreni vinč, rukohvat na pramcu sa sklopivom skalom za silazak na niske rive, električni vinč za pritezanje priveznih konopa i kaštanjole ugrađeni su u visini razme na prednjem dijelu palube, tako da nimalo ne smetaju pramčanim sjedalima, dovoljno komotnim za osam odraslih osoba. Bimini sklopljen na pramcu odlično štiti ovaj dio palube od sunca.

U drugoj varijanti ovoga modela ovih sjedala nema, već je kabina nešto duža, a paluba podignuta, čime se dobije veći prostor u pramčanoj kabini.

Prolazi uz kabinu su komotni, a visina pune ograde boka plovila seže gotovo do razine koljena. Na nju su postavljeni čvrsti stupići ograde, povezani robusnim rukohvatom od punoga tika. Dva montažna gavuna u kutovima krmene palube i jedno fiksno sjedalo s prednje strane dovoljno su komotni za još osam odraslih osoba.

image
Krmeni dio hvalit će kupači
Božidar Vukičević/Cropix

Naravno, i ovdje je volumen sjedala iskorišten za gavune, a ovo prednje sjedalo ujedno je i prva stepenica prema flybridgeu. Tikova ograda u krmenom dijelu je proširena, pa se i ona može koristiti kao sjedalo.

Natkrivena krma

Kod osmišljavanja plovila, pazilo se da svaki detalj bude iskorišten. Naslon dijela prednjeg sjedala na krmi ima metalnu konstrukciju i nešto je odmaknut od staklene stijenke ulaza. Ugradnjom nekoliko vješalica stvorilo se odlično mjesto za cijeđenje mokre opreme.

Nosač pasarele, siza, spušten je na nivo prve stepenice koja s krmene platforme vodi prema kokpitu i pomaknut je u stranu, tako da kada je sklopljena pasarela preuzima funkciju stepenice.

Cijela krmena paluba natkrivena je vrlo pametno osmišljenim hard-topom. S donje strane su nosači ploča za tri sklopiva krmena montažna stola, a s gornje prekrivena tikom i opremljena sjedećom garniturom i jastucima za sunčanje. Vlasnik kaže kako se ovaj dio broda često koristi za sunčanje u toplesu, pa se za naziv ovog dijela broda logično složila kovanica hard-top-less.

Prostor flybridgea nije korišten za ugradnju drugog kompleta komandi, već je cijeli iskorišten za ugradnju udobnih sjedala, dovoljno komotnih za još desetak osoba.

Dvije velike portele na krmenoj palubi otvaraju strojarnicu u kojoj su dva Cumminsova motora od 600 konjskih snaga. Pa opet, sve je vrlo pregledno i svaki dio strojarnice lako dostupan.

U slobodom prostoru, koji se stvorio pomicanjem V-prijenosa naprijed, ugrađene su dvije duboke kvadratne posude za odlaganje priručne opreme većih gabarita.

Tri ulaza

Interijer se ne razlikuje bitnije od prethodnih, nešto manjih modela. Naprijed je pramčana kabina s duplom posteljom, kabinom WC-a s tušem, te još jedna poprečno postavljena postelja, u praksi uglavnom korištena za odlaganje opreme.

image
Pramčana kabina
Božidar Vukičević/Cropix
image
Svaki WC ujedno je i tuš-kabina
Božidar Vukičević/Cropix

Komotna kabina u krmenom dijelu također ima duplu postelju, jednu odvojenu postelju uz desni bok i kabinu WC-a, nešto veću od one u pramcu.

image
Krmena kabina s kupaonicom
Božidar Vukičević/Cropix

Uz prednje klizne stijenke ulaza u kabinu, Targa 46 ima i ulaz s krme. Uz desnu stijenku kabine posložena je kuhinja s velikom radnom površinom, a lijevo od prolaza kroz salon veliki stol s polukružnom sjedećom garniturom.

image
Kuhinja je odlično opremljena
Božidar Vukičević/Cropix

Na kraju kuhinje ugrađeno je kormilarevo sjedalo, pod kojim je i manji ledomat, a s lijeve strane još dva sjedala okrenuta prema naprijed.

image
Skipersko mjesto je udobno i pregledno
Božidar Vukičević/Cropix

Isplovljavajući s oba motora na minimumu, 650 okretaja, lagano samo klizimo površinom brzinom nešto većom od 5 čvorova. Dodavanjem gasa brzina raste proporcionalno sve do 1500 okretaja, kada doseže 11 čvorova. Daljnjim kontinuiranim podizanjem okretaja taj skok brzine je nešto veći, a s 2800 okretaja doseže 28 čvorova. S 3000 okretaja postigli smo maksimalnih 29,8 čvorova.

image
Maksimalna brzina je 29,8 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

Vrlo uvjerljivo ubrzava. U prvih šest sekundi brzina već prelazi 20 čvorova, a za postizanje maksimalne brzine potrebno je manje od dvadeset sekundi. Naglim skidanjem gasa krmeni val ga dostigne, prelije platformu, ali se ne penje prema krmenoj palubi.

Poslušna u okretu

Manevarske sposobnosti nisu onako oštre kao kod Targi sa Z-nogama. Startajući u punom okretu opiše luk promjera dvadesetak metara, a u okretu pri punoj brzini i promjer luka je znatno veći. Kod oštrih promjena smjera okretanja, bez obzira na brzinu, odmah se blago i mekano nagne na suprotni bok i prihvati zadani smjer.

Tako poslušna na kormilo nije i u plovidbi krmom. Potrebno joj je nešto vremena da prihvatiti zadani smjer, a tada joj velika niska krmena platforma zaroni i taj smjer okretanja bez izbacivanja iz brzine kormilom više nije moguće promijeniti.

Ovo je samo u domeni ispitivanja, jer za ovakve manevre znatno je lakše, brže i efikasnije koristiti različite režime rada dvaju motora.

Osjećaj kako upravljate znatno većim brodom primijetili smo i ranije na dosta manjim modelima, a na ovom brodu to je samo više izraženo.

OSOBNA KARTA

Dužina....................................................15,11 m
Dužina trupa...........................................13,93 m
Širina.................................................... 3,95 m
Gaz...................................................,,,. 1,10 m
Težina....................................................11.000 kg
Broj kabina............................................. 2 + salon
Broj ležajeva.......................................... 6 + 2
Nosivost.................................................. 22 osobe
Tank goriva...............................................1500 l
Tank vode.................................................350 l
Crni tank....................................................120 l
Motori.......................................................Cummins 2 x 600 KS
Kategorija................................................. B15/C22
Proizvođač.................................................Botnia Marine AB (FIN)
Distributer..................................................Passepartout
Cijena...................................................... 930.000 eura

KONAČNA OCJENA

PLUS
– odlična iskorištenost prostora
– udobnost i osjećaj sigurnosti
– sve je jednostavno, konkretno i robusno

MINUS
– upravljivost kormila krmom

21. studeni 2024 17:12