StoryEditor
OstaloPromo

Poslovanje šibenskih Tvrđava kulture pravi je primjer kreativnog kulturnog menadžmenta s pozitivnim utjecajem na lokalnu zajednicu

Piše PSD.
16. studenog 2020. - 13:22

Tvrđava kulture Šibenik još jednom je privukla pažnju stručne europske javnosti zahvaljujući uspjesima u upravljanju tvrđavama sv. Mihovila i Barone! Točnije, ustanova je uvrštena u europski katalog uspješnih praksi s fokusom na adaptaciji i ponovnom korištenju kulturnih spomenika, participativnom upravljanju i kvaliteti intervencija u sklopu Cultural Heritage in Action programa uzajamnog učenja i usavršavanja.

Financiran od strane EU, Cultural Heritage in Action (Kulturna baština u akciji) je program Europske komisije kojeg provodi konzorcij nekoliko europskih udruženja (Eurocities, KEA, ERRIN, Europa Nostra, Vijeće arhitekata Europe). Cilj programa je potaknuti europske gradove i regije na razvoj i usvajanje inovativnih rješenja i inicijativa u području kulturne baštine. U svrhu toga izrađen je katalog dobrih praksi u upravljanju baštinom diljem Europske unije, kojem je svrha prezentirati odabrane lokacije i međusobno ih povezati kroz radionice i studijske posjete.

Među brojnim prijavama iz cijele Europe odabrana su 32 primjera dobre prakse iz 23 države. Jedini primjer iz Hrvatske upravo je šibenska Tvrđava kulture, čije je poslovanje predstavljeno kao primjer kreativnog kulturnog menadžmenta s pozitivnim utjecajem na lokalnu zajednicu, te u katalogu predstavljeno kao uspješan proces „transformacije tvrđava u značajno kulturno žarište“.

Tvrđava kulture također je ušla i u najuži izbor od svega 12 europskih lokacija koje će imati priliku ugostiti druge odabrane kulturne ustanove i djelatnike na proljeće 2021. kako bi im iz prve ruke predstavili i prenijeli svoje prakse rada.

Online katalog moguće je pregledati ovdje, dok je pojedinačne primjere dobre prakse moguće pregledati ovdje.

Podsjetimo, ovo nije prvi put da je rad Tvrđave kulture Šibenik prepoznat kao primjer dobre prakse: 2018. godine Klub prijatelja šibenskih tvrđava uvršten je u studiju „Kulturno nasljeđe: Najbolje prakse u inovativnom razvoju publike“ (Cultural Heritage: Innovative Audience Development Best Practices) kao jedini primjer iz Hrvatske. Studiju je tada proveo međunarodni tim stručnjaka  iz područja kulturnog turizma, kreativnih industrija te digitalne i kreativne ekonomije - Economía Creativa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. siječanj 2021 10:23