StoryEditorOCM
HrvatskaDEŽURNI KRIVCI

Poštari na meti građana sve češće traže psihološku pomoć: ‘Jedna mi je baka bacila u glavu uplatnice...‘

16. svibnja 2023. - 11:08

Ovaj tekst je izvorno objavljen 29. studenog 2020. godine. 

Na zidu pokraj šaltera u jednom od poštanskih ureda u Zagrebu pronašli smo broj mobitela za psihološku pomoć. Djelatnica na šalteru na naš nam upit kaže da im je tu pomoć osigurao poslodavac – Hrvatska pošta, jer im zaista treba.

Očekivano je da su tijekom pandemije koronavirusa građani općenito nervozniji, no zanimalo nas je s kakvim se sve situacijama u ovom razdoblju susreću poštanski djelatnici. O tome smo upitali tu veliku državnu kompaniju. Konkretne primjere nisu nam otkrili, tek kažu da su njihovi djelatnici suočeni s različitim zahtjevnim situacijama koje, osim fizičke ugroze, izazivaju stres i izazove za psihičko zdravlje.

No, poštanski djelatnici i na šalterima i na terenu bili su na udaru mnogo prije izazova koje je donijela pandemija, pa Hrvatska pošta od listopada 2017. godine organizira Program pružanja psihološke pomoći radnicima koji su preživjeli traumatski događaj. Onda je, zbog situacije s koronavirusom, taj program u rujnu ove godine – "pojačan".

Strah, nesanica...

– Program je prvo bio namijenjen radnicima koji rade s novcem, prvenstveno operaterima u poštanskim uredima i poštarima, koji su svakodnevno izloženi potencijalnoj opasnosti od prepada ili pljačke. Radnicima koji su doživjeli traumatski događaj pruža se psihološka pomoć s ciljem izravnog i brzog rada na specifičnim problemima kao što su strah, nesanica i tjelesne reakcije, čime se nastoji ubrzati oporavak i otkloniti dugotrajne nepovoljne posljedice traumatskih događaja – kaže nam Krešimir Domjančić, voditelj Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.

Zbog pandemije koronavirusa, kako smo naveli, program psihološke pomoći pojačan je u rujnu ove godine.

– U novonastaloj kriznoj situaciji prepoznati su izazovi s kojima se mnogi radnici trenutačno suočavaju i potencijalno su im izvor stresa, pa je usluga psihološke pomoći proširena na Program psihološke pomoći i savjetovanja uslijed stresnog događaja za radnike. Mogućnost je proširena kako bi se omogućila psihološka pomoć zbog ostalih stresnih događaja, poput krize vezane uz koronavirus i druge doživljene stresore kao što su, na primjer, bolesti u obitelji, potres... – kaže nam Krešimir Domjančić, te nastavlja:

– Od rujna 2020. godine, program psihološke pomoći i savjetovanja provodi vanjska suradnica, psihologinja s višegodišnjim iskustvom. Svrha je programa pružanje potpore slušanjem, savjetima i relevantnim informacijama radi ublažavanja stresnih reakcija i osnaživanja osobe za suočavanje sa stresom u privatnom i poslovnom okruženju. Psihološku pomoć i savjetovanje zbog stresnog događaja za radnika provodi se i grupno i individualno te se može održati uživo, telefonski ili videovezom.

Milan Jukić, predsjednik Hrvatskog sindikata pošte, kaže da od 9500 zaposlenika Hrvatske pošte, njih 2800 radi na šalterima u 1016 poštanskih ureda diljem države, te je još oko 3000 poštara i kurira.

Oporavak u odmaralištu

Naglašava da su upravo djelatnici na šalteru i na terenu prvi na udaru nervoznih građana s kojima se susreću.

– Kad sam radio na šalteru u jednom selu u okolici Zadra, jedna baka bacila mi je u glavu uplatnice za struju, nezadovoljna iznosom i potrošnjom, jer je bila sigurna da sam ja kriv što joj je puno naplaćeno. I moji kolege nerijetko se susreću sa sličnim događajima. Sada je tu i pandemija, tijekom koje su ljudi još nervozniji, pa češće nalaze krivce u osobama koje rade na šalterima – rekao nam je Milan Jukić.

Naglašava da je Sindikat zadovoljan reakcijom Hrvatske pošte.

– Stalno upozoravamo na posljedice na zaposlenike koji su doživjeli pljačke poštanskih ureda, pojedinci čak sedam puta. Neke se djelatnice nakon takvih događaja više nikad ne vrate na posao – kaže Jukić, te napominje da je, srećom, pljački sve manje.

– Treba se moći nositi sa stresom koji je posljedica događanja tijekom pandemije ili pljačke. Ljudima koji su zbog toga na bolovanju osiguravamo besplatni odmor u trajanju od dva tjedna u odmaralištima na Krku, Hvaru i Rogoznici koja su u vlasništvu Hrvatske pošte. Ta odmarališta Sindikat je dobio na upravljanje na rok od 25 godina i doveli smo ih u dobro stanje, te tamo inače naši ljudi ljetuju po popularnim cijenama – za kraj će predsjednik Hrvatskog sindikata pošte.

image
Marko Miščević/cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 23:22