More2 - Nautika
A sad adio...
Naš kroničar donosi priče o‘Dubrovniku‘, ‘Tijatu‘, ‘Olei‘ i ‘Valunu‘, otpisanim brodovima Jadrolinije
Nautika
Ostvari li se i dio planova, najava i očekivanja, 2023. će sigurno biti jedna od najdinamičnijih godina u povijesti Jadrolinije, brodara koji je lani obilježio 75. obljetnicu osnutka. Vijesti sustižu jedna drugu, teško je to sve pratiti u medijskoj novonormalnosti gdje se tek rijetki bave pomorskim temama, pa tako i Jadrolinijom.
Velika obnova
Što se to u Jadroliniji sada zbiva? Odgovor je zahtjevna zadaća, jer je program obnove flote tako ambiciozan i zahtjevan da se, kako se slikovito izrazio jedan pomorski znalac, u palači Jadran na riječkoj Rivi svjetla ne bi smjela gasiti mjesecima! U svom tom kolopletu brodova koji će otići, koji će doći, koji će se naručiti krenut ćemo od – otpisanih.
Po planu poslovanja Jadrolinija će u 2023. rashodovati brodove Tijat, Olea, Valun i Dubrovnik. Zamijeniti se moraju dva putnička broda starija od 60 godina (Postira, ...
tvrda stina
Donosimo savjete za slaganje korpomorta: naš stručnjak rješava dileme oko materijala, lanca, dubine...
Nautika
Dobiti vez za brodicu u već postojećim marinama i lučicama, danas je teško ostvariva misija, ravna gotovo dobitku na lotu. Nešto je lakše do veza doći u manjim mjestima gdje se lokalno osnuju sportska ribolovna društva, izgradi neki mul, uredi dio obale za privez manjih barki i brodica.
No tada najčešće pred sretnicima koji dobiju mjesto za privez ostaje zadatak da sami pripreme sve što je potrebno za formiranje veza i sami odrade posao. Iako se na prvi pogled to može činiti i kao ne baš teška zadaća, jer su osnovni elementi stalnoga veza vrlo jednostavni – jedan betonski blok, eventualno komad lanca i siguran čvrst konop – ona je vjerojatno značajnija od ugradnje sve ostale opreme na brodu.
Ponajprije zbog odgovornosti koju taj postupak nosi. Dovoljno je da vez samo jednom iznevjeri, pukne ili popusti, a u pravilu je to uvijek za jakog nevremena i dok na brodu ...
02. lipanj 2023 13:45